Daniel Vodička / neděle 11. června 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Souboj dlouhý 500 mil Včera odpoledne odstartoval Milan Koláček do druhé etapy sólového závodu La Solitaire URGO Le Figaro. Nejlepší světoví sóloví jachtaři mají před sebou 500 mil dlouhou etapu ve zrádných vodách Biskajského zálivu. Nedlouho po startu Milan figuroval ve třetí desítce startovního pole, ale během první noci se probojoval na vynikající 11. místo a drží krok s těmi nejlepšími. Nyní je jen jedno místo za vítězem první etapy Nicolasem Lunvenem a tři místa za loňským vítězem Charliem Dalinem. Na vedoucího Sebastiena Simona ztrácí 3,3 míle. Velmi zajímavé je pořadí mezi Bizuth (nováčky). Milan je na druhém místě za Julienem Pulve, na kterého ztrácí jen 1,8 míle. Tato etapa nebude náročná kvůli silnému větru, ale z důvodu jeho častých změn. Taktika a strategie budou tentokrát velmi důležité. Neudělat chybu! Tak bude znít heslo dne. Třída Figaro je nesmírně vyrovnaná. Ztracenou míli v jiných závodech snadno naženete. Zde se však vede souboj o jednotlivé metry nejčastěji a někdy i decimetry. Jediná chyba a ztráta 500 metrů na soupeře může znamenat propad startovním polem o 20 míst. Milan Koláček má před sebou 3 náročné noci, během kterých se musí chyb vyvarovat, pokud chce pomýšlet na úspěch. A na ten, jak Milana známe, určitě pomýšlí. Tři dny a noci za kormidlem, bez spánku, s mimořádným psychickým a fyzickým vypětím. Milan bojuje za úspěch českého jachtingu v regatě, ve které startuje jako první Čech. Přetahuje se o úspěch s nejlepšími světovými sólovými jachtaři. Polohu lodí najdete zde. 3252 Tagy: KoláčekFigaroSolitaire Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven. Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.