Šlendrián s kotvou
Mnohdy ani netušíme, jak snadné je přijít o kotvu i s kotevním řetězem. Tedy i o nemalou část kauce. Je těžko uvěřitelné, že i takový šlendrián je možné na charterových jachtách nalézt. I když je třeba předem říci, že tento příběh má šťastný konec.
Charterová jachta byla zapůjčena v Sukošanu. Nevíme ale, u které charterové společnosti. Nájemce s jachtou kotvil na hloubce cca 15 metrů. Vrátek ovládala jeho dcera. Vypouštěla, vypouštěla a najednou byl řetěz pryč. Nebyla šance na jakoukoli reakci.
Charterová společnost na loď za den dovezla novou kotvu s řetězem. Na závěr charterového týdne se nájemce s lodí vrátil do zátoky, kde kotvu nechal a začal dno pročesávat novou kotvou. Vyplatilo se, protože se mu podařilo zaháknout původní řetěz a vytáhnout ho. Na konci řetězu objevil, proč ke ztrátě došlo. Řetěz byl v kotevně uvázán jen kouskem motouzu.
Správně má být řetěz uvázán k oku v kotevně lanem, které je tak dlouhé, aby vystačilo až na palubu. Aby bylo možné ho v případě potřeby rychle přeříznout.
4287
Související články
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Proč neopouštět jachtu na kotvě
Kotviště u Stromboli je známé. Známé tím, že stojí za starou belu. Špatně drží kotva a není chráněné před vlnami. Ukázalo se to i během naší jarní plavby.
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?