Šlendrián s kotvou
Mnohdy ani netušíme, jak snadné je přijít o kotvu i s kotevním řetězem. Tedy i o nemalou část kauce. Je těžko uvěřitelné, že i takový šlendrián je možné na charterových jachtách nalézt. I když je třeba předem říci, že tento příběh má šťastný konec.
Charterová jachta byla zapůjčena v Sukošanu. Nevíme ale, u které charterové společnosti. Nájemce s jachtou kotvil na hloubce cca 15 metrů. Vrátek ovládala jeho dcera. Vypouštěla, vypouštěla a najednou byl řetěz pryč. Nebyla šance na jakoukoli reakci.
Charterová společnost na loď za den dovezla novou kotvu s řetězem. Na závěr charterového týdne se nájemce s lodí vrátil do zátoky, kde kotvu nechal a začal dno pročesávat novou kotvou. Vyplatilo se, protože se mu podařilo zaháknout původní řetěz a vytáhnout ho. Na konci řetězu objevil, proč ke ztrátě došlo. Řetěz byl v kotevně uvázán jen kouskem motouzu.
Správně má být řetěz uvázán k oku v kotevně lanem, které je tak dlouhé, aby vystačilo až na palubu. Aby bylo možné ho v případě potřeby rychle přeříznout.
5462
Související články
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Další zátoka, kde se platí! Tak si stěžují zkušení jachtaři v Chorvatsku na kotevní bóje, které se šíří Jadranem jako COVID Evropu v roce 2020. Pojďme se ale na bóje podívat z více úhlů.
Pozor při vypouštění kotvy po plavbě na vlnách
Pozor při vypouštění kotvy po plavbě na vlnách
Fouká silný vítr, chcete stát zádí k molu, s přídí na kotvě, složité najíždění, spouštíte kotvu, vypadá to dobře a najednou se kotevní řetěz zasekne. Proč se vše pokazilo? Kde je problém?
Když dobře zakotvíš, neřešíš v noci problémy…
Když dobře zakotvíš, neřešíš v noci problémy…
Hluboká zátoka plná lodí. Zakotvili jsme a vyvázali se na břeh jako ostatní. V noci fouklo a posádky kolem nás zažili bezesnou noc. My jsme zakotvili výborně a drželi jsme jako přibití...