Skvělý signál do budoucna
Milan Koláček má za sebou poslední regatu této sezony ve třídě Figaro. Po smolné první polovině závodu dokázal, že je třeba s ním počítat velmi vysoko.
Nesnadný krok
Ve třídě Figaro je největší konkurence ze všech jachtařských offshore kategorií. Milan Koláček zde soutěží s nejlepšími sólovými jachtaři, kteří se této třídě věnují již téměř 15 let. Vstup do Figara byl tím nejnáročnějším krokem, který si Milan mohl vybrat. Náš nejlepší sólový jachtař však má velké cíle rád, proto se od něj ani nic jiného nedalo čekat.
Smolný začátek
Do posledního závodu sezóny Tour de Bretagne a la Voile Milan nastoupil ve dvojici s francouzským jachtařem Vincentem Biarnesem. První polovina regaty byla pro pár na jachtě Czeching the Edge nešťastná. I když se často drželi během etap vpředu, ve finiši jim chybělo štěstí a propadli se startovním polem. Třída Figaro je tak neuvěřitelně vyrovnaná, že stačí drobné zaváhání a přijdete o 5 míst v pořadí.
Zlepšení na závěr
Zlepšení a příslib do další sezóny přinesl až závěr regaty. V posledních dvou etapách se konečně vrátila i štěstěna. Nejprve si v pátek skvělou profesorskou jízdou Czeching the Edge dojela pro pátou příčku.
Ve včerejší poslední etapě to zpočátku na zopakování skvělého výkonu nevypadalo. Návětrnou bóji chvíli po startu točila Czeching the Edge až na chvostu startovního pole. Následovala ale riskantní volba levého křídla a stíhací jízda. Dlouho to vypadalo, že se zvolená strategie nevyplatí.
Nedaleko předposlední bóje se ale vítr podle očekávání stočil a náš tým se na bóji dostal jako sedmý s minimální ztrátou na vedoucí trojici. Za bójí šla naše jachta až na čtvrté místo a před sebou už měla jen poslední otočný bod. Jachty na druhém až sedmém místě od sebe dělilo jen 180 metrů. Skrumáž před cílem ještě naposled zamíchala pořadím a pro Koláčka s Biarnesem z toho nakonec bylo vynikající šesté místo mezi profesionály.
V celkovém pořadí se Koláček s Biarnesem po nešťastném úvodu regaty vyšplhali až na výbornou 15. příčku.
Skvělý příslib
Pro Milana jsou poslední výsledky výborným příslibem do sezóny příští a především přespříští. V roce 2019 přechází třída Figaro na supermoderní nové jachty vybavené foily (nosná křídla). Na nových jachtách se srovnají rozdíly mezi závodníky, všichni budou začínat na stejné startovní čáře. Držme Milanovi palce, aby v příští sezóně měl dost prostředků nejen na samotné regaty, ale také na zálohu na novou jachtu.
To je i výzva pro vás. Milanovi může pomoci každý. Na českou účast v profesionálním offshore jachtingu mohou přispět nejen velké firmy, ale i jednotlivci.
Celkové výsledky najdete zde.
3423
Související články
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.