Šance na medaili žije!!!
Phil Sharp, Milan Koláček a Adrien Hardy bojovali 2/3 závodu Transat Quebec - St.Malo o zlato. Pak se roztrhl na Imerys spinaker a tým, kterému držíme palce, se propadl na 6. místo. Je to konec, nebo šance ještě žije?
Pojďme se nejprve podívat na čísla. Vedoucí Tales II zbývá do cíle 111 mil. Druhá Solidaires en Peloton ztrácí 40 mil. Třetí Earendil je o dalších 5 mil zpět. Čtvrté místo patří Generali (ztráta na první místo 49 mil), pátá je o dalších 12 mil zpět Black Pepper a ještě jednu míli ztrácí Imerys.
To jsou suchá čísla. Pokud by až do cíle vál stabilní vítr, težko by bylo možné na Imerys pomýšlet na medaili. Vítr ale před cílem slábne k nule a stáčí se k východu. Startovní pole se tedy ještě jednou sjede dohromady. A to by mohla být pro smůlou provázenou Imerys šance. V bezvětří se může stát cokoli. Vzpomeňte si na nedávný Minifastnet, ve kterém jel Milan koláček na čele až téměř na cílovou čáru. Pak uvízl v bezvětří a ostatní místo bez větru objeli.
Naděje umírá poslední
Šance tedy je. Kluci na Imerys také ještě jednou opravili spinaker, aby ho mohli ve slabém větru použít. Doufejme, že vydrží, je to klíčová zbraň. I když na druhou stranu, možná nebude až tolik potřeba. Podle Gribu to vypadá, že nyní každou chvíli vpluje vedoucí Tales II do bezvětří a následně se vítr stočí na stoupačku. A jak je známo, v takové chvíli toho se spinakerem mnoho nenaděláte. Na slabý předobok či stoupačku to vypadá až do cíle.
My si nyní musíme přát, aby bezvětří s pořadím zatřáslo a aby Imerys na závěr padly lepší kostky. Kluci budou bojovat až do cíle, to je jasné. Tak snad…
Posledních 24 hodin. ETA Imerys je zítra mezi 1400 a 1700.
10956
Související články
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Milan Koláček ve třídě Class40
Milan Koláček ve třídě Class40
Je to potvrzené! Milan Koláček bude letos startovat ve třídě Class40. Před sebou má celou řadu závodů, sólových i doublehanded. Závodit bude na jachtě Yelcho, design Lombard Lift V2. Vrcholem bude transatlantický závod Transat Café L´OR (dříve Transat Jacques Vabre).
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?