Problém s AIS u mysu Finisterre
Duo Koláček/Brasseur má za sebou druhou noc a také náročný průjezd kolem mysu Finisterre. Našim navíc v oblasti s mimořádným provozem přestalo pracovat AIS.
Na severu Španělska před mysem Finisterre se lámal chléb. Vítr se stáčel a slábnul. Bylo třeba dělat náročná rozhodnutí. Která trasa bude nejlepší, kde odhalzovat? Jakým místům se vyhnout?
V této disciplíně se úplně nedařilo do té doby vedoucí západní skupině, ve které byl i náš tým. Do čela se před Finisterre dostala východní skupina lodí, která halzovala dříve. Až na 10. místo se u Finisterre propadla od startu vedoucí Legallais, našemu duu se zde také nevedlo a ztráta znamenala propad na 15. místo.
Svoji roli v tom jistě hrálo i nefunkční AIS. Roznemohlo se před touto složitou oblastí. AIS vysílá a přijímá identifikační údaje lodě. Kromě toho, že vaši identifikaci, polohu, kurz a rychlost vidí ostatní lodě, vy vidíte je. V místě, kde jsou časté mlhy, kde je mimořádně hustý provoz nákladních, ale především rybářských lodí, je AIS nezastupitelnou pomůckou.
A pro závodníky má ještě jeden ohromný klad. Vidí, jak jedou soupeři v okruhu cca 10 – 15 mil. A jsou to okamžité údaje o kurzu a rychlosti. To je velká pomůcka. O tu ale Koláček s Brasseurem přišli. Na vině jsou problémy s anténou. Zapojili sice nouzovou anténu, ta je ale umístěná jen na střeše nástavby, tedy mnohem níže. Dosah přístroje se tím omezil jen na cca 1 – 2 míle.
Nyní je na programu sprint k rozpadající se studené frontě. Její průjezd bude dalším náročným momentem, který bude určující pro následující dny. Jachty na čele zpomalí, ostatní se na ně budou dotahovat.
Polohu lodí najdete zde.
Další informace na facebookovém profilu Milana Koláčka.
654
Související články
Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl)
Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl)
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem skončili v transatlantickém závodě Transat Cafe L´Or na vynikajícím 8. místě s minimálním rozpočtem a přípravou. Porazili i dva vítěze Vendéé Globe. Pojďme se podívat, proti jakým šajbám offshore jachtingu se postavili.c
Co Milana čeká po startu?
Co Milana čeká po startu?
Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.