Pozor na kurzx jachtingu!
V nedávné době jsme se dozvěděli od několik absolventů kurzu námořního jachtingu, že za celý kurz si nevyzkoušeli osobně zajet do přístavu. Nelze to nazvat jinak, než neuvěřitelný šlendrián.
Představte si, že děláte autoškolu a za volantem místo vás sedí učitel autoškoly. Parádně se projedete a vzápětí vás pustí i s dětmi na zadních sedadlech do ulic Prahy!
Nebo ještě jinak. Děláte si pilotní průkaz, váš školitel zvedne letadlo do vzduchu a v bezpečné výšce vám předá knipl: „Teď si lítejte!“ Až půjde letadlo na přistání, vezme to zase instruktor. Po tomto si můžete letět s rodinou.
Že je takový přístup k ničemu?
Ano, já to vím! Ale nerozumím tomu, že to nevědí ti, kteří nové jachtaře školí.
Základním stavebním kamenem kurzu jachtingu je trénink zajíždění do přístavu. Každý z účastníků kurzu si musí osobně mnohokrát zajet do přístavu. Mnohokrát zádí za bezvětří, mnohokrát zádí v bočním větru, mnohokrát bokem, přídí, mnohokrát si musí vyzkoušet odplouvání se springem. Všechno!
Toto je základ!
Jste-li na kurzu, školitel s vámi musí toto cvičení procházet každý den, aby se vám dostalo do krve. Pokud vás v přístavu nechce pustit za kormidlo, vyžadujte to. A pokud te nepůjde ani tak, dejte nám vědět, taková informace stojí za zveřejnění.
Co vše byste měli na kurzu projít, najdete zde.
6713
Související články
Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe
Kurzy na kapitánské průkazy C a B. Teorie a praxe
V listopadu pořádáme teoretické kapitánské kurzy. Ve dnech 21. - 23. proběhne v Praze na Císařské louce přípravný teoretický kurz na průkaz C. Ve stejných dnech na Zbraslavi to bude teoretický kurz na průkaz B. Jde o třídenní kurzy určené jen pro 12 účastníků (kurz C) a pro 8 účastníků (kurz B). Nízký počet účastníků proto, abychom se vám mohli dostatečně věnovat v případě jakýchkoli neporozumění vykládanému tématu. Na našich praktických kurzech na jaře pak bude mít každý účastník vlastní kajutu.
Proč to na couvačku neposlouchá?
Proč to na couvačku neposlouchá?
Mnozí jste to již zažili. Plujete na přední chod a loď poslouchá jako hodinky. Pak zařadíte zpátečku a vaše jachtařské sebevědomí se hroutí. Jachta neposlouchá. Dělá si, co chce, neřiditelný stroj. Přitom vše bylo promyšleno, vše bylo správně…
Poslední místo na kurzu servisu a údržby lodního motoru
Poslední místo na kurzu servisu a údržby lodního motoru
Již zítra od 17:00 proběhne v Praze kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru. Kurz povede jako vždy vynikající instruktor Vojta Sládeček. Máme poslední volné místo.