Potřebujete vyvézt kotvu?
Potřebujete vyvézt kotvu na člunu. Jak to udělat, aby se celá akce nezměnila v povedenou situační komedii?
Jak může vypadat vyvážení kotvy (směšnější varianta), se můžete podívat na videu. Pomiňme zde naprostou nesmyslnost počínání, když je jachta uvázaná k bóji a pojďme se podívat, kde udělal závodčí kotvy chybu.
Rozhodl se odvézt hlavní kotvu i s řetězem pár desítek metrů od lodě. S řetězem, to je důležité! Řetěz, který se snaží odtáhnout od lodě, váží nejméně 100 kg. Ve vodě sice méně, ale stejně malý přívěsný motor nemá sílu na to, aby napnutý řetěz uvezl.
Řešení
Potřebujete-li vyvézt kotvu na člunu, použijete obvykle druhou kotvu, která je vybavena jen krátkým řetězem (obvykle 5 metrů). Celý řetěz naložíme i s kotvou do člunu a můžeme vyrazit. Pomocník na jachtě uvolňuje lano a takto odplujeme až na zvolené místo, kde kotvu vypustíme.
Pokud potřebujeme vyvézt příďovou kotvu, také budeme muset nejprve naložit celý řetěz do člunu. Jinak bude vyvezení kotvy velmi náročné. A rozhodně by se jí nepodařilo vyvézt dostatečně daleko.
6194
Související články
Řetězová pavučina v přístavu
Řetězová pavučina v přístavu
Přístav je mělký, dno jasně viditelné. Potřebujete hodit kotvu. Ale kde? Dno je plné kotev a řetězů nových i letitých. Kde spustit kotvu, aby šla ještě vytáhnout?
Co musíte umět v řeckých přístavech?
Co musíte umět v řeckých přístavech?
Je jedna dovednost, bez které se v řeckých přístavech v podstatě neobejdete. Víte, která to je?
Vítr sílí, vydržíme na kotvě?
Vítr sílí, vydržíme na kotvě?
Barometr ukazuje věci, že by bylo lepší, kdyby vůbec neukazoval. Vítr sílí a stojíme kotva-břeh. Není to dobré místo. Uvidíme… Nechci skončit s rozmlácenou zádí o molo.