Potřebujete vyvézt kotvu?
Potřebujete vyvézt kotvu na člunu. Jak to udělat, aby se celá akce nezměnila v povedenou situační komedii?
Jak může vypadat vyvážení kotvy (směšnější varianta), se můžete podívat na videu. Pomiňme zde naprostou nesmyslnost počínání, když je jachta uvázaná k bóji a pojďme se podívat, kde udělal závodčí kotvy chybu.
Rozhodl se odvézt hlavní kotvu i s řetězem pár desítek metrů od lodě. S řetězem, to je důležité! Řetěz, který se snaží odtáhnout od lodě, váží nejméně 100 kg. Ve vodě sice méně, ale stejně malý přívěsný motor nemá sílu na to, aby napnutý řetěz uvezl.
Řešení
Potřebujete-li vyvézt kotvu na člunu, použijete obvykle druhou kotvu, která je vybavena jen krátkým řetězem (obvykle 5 metrů). Celý řetěz naložíme i s kotvou do člunu a můžeme vyrazit. Pomocník na jachtě uvolňuje lano a takto odplujeme až na zvolené místo, kde kotvu vypustíme.
Pokud potřebujeme vyvézt příďovou kotvu, také budeme muset nejprve naložit celý řetěz do člunu. Jinak bude vyvezení kotvy velmi náročné. A rozhodně by se jí nepodařilo vyvézt dostatečně daleko.
6035
Související články
Meltemi umí nepříjemně překvapit
Meltemi umí nepříjemně překvapit
Silný letní vítr v Egeji dokáže nováčky v oblasti zaskočit. Překvapeni pak jsou především tam, kde se cítí bezpečně, tedy v krytých přístavech a zátokách.
Jak poznat bezpečné kotviště
Jak poznat bezpečné kotviště
Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?
Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla
Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla
O kolik se zvýší namáhání na kotvu ve chvíli, kdy jsme vyvázáni zádí na břeh a fouká vítr z boku? Jde o velmi překvapivé hodnoty, které by měly být pro každého skippera alarmující.