Poslední volná místa na našich kurzech
Na našich podzimních praktických kurzech nám zbývají 3 volná místa na kurzu nouzových situací. Přístavní manévry v Chorvatsku i noční plavba a kotvení jsou plné. Ještě jsme vypsali jednodenní kurzy manévrů v Praze pro ty, kteří se ještě chystají vyplout.
Kurz nouzových situací na jachtě
V říjnu se můžete na našem kurzu nouzových situací posunout v ovládání jachty zase o kus dále. Měli jsme vypsané dva kurzy, volná jsou poslední 3 místa.
Kurz proběhne na dvojici jachet Bavaria 37, na každé budou 4 účastníci a instruktor. Díky tomu bude možné zkoušet i vlečení lodí, včetně bočního vlečení. Každý si vyzkouší také zajetí k molu s vlečenou jachtou u boku.
Vyzkoušíte si tedy vlečení lodí, předání vlečného lana z lodě na loď za ztížených podmínek, boční vlečení, uvolnění zaseklého lana na vinšně, práci na vrcholu stěžně, kormidlování nouzovou pákou při poruše kormidelního mechanismu, stažení, opravu a vytažení plachet, vytažení kotvy bez funkčního vrátku, zajetí na bóji a na kotvu na plachty, světlice, samonafukovací vesty a plavání v nich atd. Vyzkoušíte si také, jak (ne)snadné je přestřižení stěhů kleštěmi, které jsou na palubě k dispozici. Celá řada užitečných situací běžně netrénovaných. V nouzi je dobré vědět, jak situaci řešit. Vědět, nezkoušet.
Kurz přístavních manévrů v Praze
Naše pražské kurzy jsou primárně určené pro jachtaře, kteří se na vodu vydávají cca po roce a chtějí si oživit dovednosti ještě předtím, než vyvezou rodinu či přátele. Chtějí mít na dovolené více klidu, jistotu, že složité situace zvládnou se ctí. Tedy ne tak, že se k molu nějakým způsobem dohrabou, ale že zvolí správnou strategii, vědí, co dělat a připravený scénář dodrží.
My vás toto vše naučíme. Máme za sebou snad i více než desetitisíce zajetí k molu s našimi žáky. Ne celkem, ale každý z našich instruktorů. Víme jak na to, umíme to učit, víme, kde se dělají chyby a jak je odstranit. Říká se, že kdo neumí, ten učí. To u nás neplatí. Umíme to a víme, jak to naučit.
A nemusíte přijít sami. Chystáte-li se na loď s partnerem, nebo partnerkou, je dobré, pokud oba vědí, co od sebe mohou očekávat. My vás sladíme, sehraná dvojice zvládne mnohem více než šikovný jednotlivec.
Naučíme vás připlouvat k molu, odplouvat od mola, naslouchat lodi a zvládat ji stejně, jako zvládáte svůj vůz. Bude to sice něco stát, ale atmosféra na vaší dovolené vám to vynahradí.
Teoretický kapitánský kurz C
Po dlouhých letech pořádání kurzů a přednášek přístavních manévrů, trimu, kotvení, údržby motorů, kotvení či nočních plaveb a dalších, jsme se rozhodli připravit také komplexní kurzy pro zájemce o kapitánské průkazy kategorie C. Na kurzech půjdeme stejnou cestou, jako tomu je na našich ostatních kurzech. Praktické kurzy budeme pořádat pro 4 účastníky, teoretické maximálně pro 12 osob. Díky těmto limitům je možnost se účastníkům kurzů maximálně věnovat.
Praktický kurz námořního jachtingu (průkaz C) pro 4 účastníky - vlastní kajuta
Při našich praktických kurzech si klademe za cíl naučit vše potřebné pro bezpečné, klidné a jisté ovládání jachty. Proto máme na palubě pouze 4 účastníky kurzu. Každý z nich tak stráví za kormidlem násobně více času než na konkurenčních kurzech. Nekonkurujeme cenou, ale nekompromisní kvalitou kurzu.
Základem našich kurzů jsou přístavní manévry, jejichž praktické výuce se věnujeme již mnoho let. Přístavní manévry jsou alfou a omegou pro charterového jachtaře. V přístavu potřebuje jistotu, v opačném případě je každá plavba plná stresu, obav a v mnoha případech i škod na vlastní či cizí lodi. Nejde ale jen o přístavní manévry. Protože chceme, aby se účastníci našich kurzů naučili plout za jakýchkoli povětrnostních podmínek, aby pro ně ani bouřlivé počasí nepředstavovalo nebezpečí, rozhodli jsme se kurzy pořádat v Chorvatsku v březnu, kdy je vysoká pravděpodobnost větrného počasí.
512
Související články
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Co dokážu/nedokážu s jachtou?
Pluji na jachtě, která nemá záďový boční propeler. Přesto jsem schopen s ní manévrovat stejně, jako by ho měla. Nebo také ne. Záleží na tom, na jaké jachtě pluji. Jaký je v tom rozdíl?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
Proč funguje otáčení na vazáku i na lodi se dvěma kormidly?
To že se nám loď začne otáčet kolem lana, když přidáme plyn dopředu, už asi víme. Často ale na našich kurzech slýcháme, že proto, aby se loď začala otáčet, je potřeba vytočit kormidlo. Je tomu opravdu tak? A jak to funguje i na lodích se dvěma kormidelními listy?
Vyplutí z maríny při bočním větru
Vyplutí z maríny při bočním větru
Pokud vyplouváme s lodí v maríně od mola v bočním větru, klíčové je pro nás záďové návětrné lano. Díky němu jsme schopni držet loď stabilně a mezitím odvázat ostatní lana pro bezpečné odplutí. To už je snad pro všechny ohraná písnička. V článku se ale zaměříme na jiný detail vyplouvání, který nám také často umí situaci značně zkomplikovat. Ten přichází o chvilku později.