Poslední šance poslat knihy do Vánoc
Naše knihy, především aktualizované vydání Přístavních manévrů, mohou být výborným a užitečným dárkem. Dnes je poslední den na dodání včas přes Zásilkovnu.
Již počtvrté nám přišla z tiskárny naše vlastní kniha Přístavní manévry. Je nové vydání, které bylo rozšířeno o téměř 40 stran o tolik lepší, aby stálo za to, si knihu znovu koupit?
Knihu jsme poprvé vydali v roce 2015. Za necelých 10 let jsme ji před měsícem poslali do tiskárny již počtvrté. To snad znamená, že jsme s ní spokojeni nejen my, ale i naši čtenáři.
Letos jsme řešili dilema. Připravit jen dotisk, tedy knihu vydat tak, jak je, nebo ji výrazně modernizovat, zakomponovat do ní nové vědomosti, nové zkušenosti, které máme s výukou přístavních manévrů, nové metody jak vysvětlit obtížně pochopitelné.
Rozhodli jsme se pro pracnější cestu, která ale nabízí větší uspokojení z dobře odvedené práce. Přečetli jsme každé slovo několikrát, hledali lepší cestu, jak vše vysvětlit, hledali jsme, co chybí, pátrali po nových obrázcích a snímcích. Výsledkem je téměř 40 stran navíc proti minulému vydání. To je nějakých 20 % knihy.
Vše začíná vysvětlením, proč je třeba se naučit si s lodí hrát. Jak nám to usnadní život v přístavech. Proč je třeba vědět, že udělám-li A, jachta udělá B. Proč je třeba toto mít pod kůží, proč o tom nesmíme přemýšlet, proč to musí být automatismus.
Následuje 11 hádanek. Chci dostat loď z A do B. Co je třeba udělat? Víte-li to, schází vám k dokonalosti možná už jen více praxe. Správné odpovědi najdete na dalších stránkách.
Toto jsou nejviditelnější změny na začátku knihy. Následují menší zlepšení na dalších stránkách. Příkladem může být detail věnovaný správnému podávání mooringu tak, aby se nemohl namotat na lodní šroub. Způsob, jak si připravit záďové lano tak, abychom ho měli co nejrychleji zafixované a mohli se do něj opřít motorem. Do teoretické části jsme více zakomponovali páku, která hraje při manévrech a stabilizaci lodě významnou roli, pasáže o statické a dynamické kompenzaci prop walku, jachty s dvojicí kormidel. Detailněji se například věnujeme tomu, jak se mění poloha lodě s vytočením kormidla při stabilizaci na záďovém laně.
Mnohem více řešíme zajíždění bokem k molu na zpětný chod. Pro někoho nezvyklý, ale velmi praktický způsob zajíždění. Na našich kurzech této metodě věnujeme mnoho času, protože s trochou praxe zjistíte, že jde o velmi snadný manévr. Přidali jsme několik stran v grafické části knihy, kde vysvětlujeme konkrétní manévry.
Samozřejmostí už jsou nové atraktivní předělové fotografie od Pavla Nesvadby.
Podle mého názoru se podařilo knihu vylepšit a aktualizovat. A to natolik, že je znovu atraktivní i pro vlastníky prvních vydání.
Objednat si ji můžete zde.
Zde najdete další knihy z naší nabídky.
1078
Související články
Jak z toho ven?
Jak z toho ven?
Jste na lodi sami a potřebujete odplout. Stojíte bokem u mola nemáte příďový propeler, před vámi katamaran, za vámi motorový člun rozměrů hokejového . Vítr fouká podél mola od přídě. Jak z takové svízelné situace ven?
Nové termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Nové termíny kurzů přístavních manévrů v Praze
Všechny termíny přístavních manévrů v Praze byly plné. Dva termíny jsme proto přidali. Chcete-li se zlepšit za kormidlem před svojí plavbou, chcete-li získat jistotu, naučit se nové postupy, prostě zjistit jak na to, máte tedy možnost. Volná místa na praktických kurzech v centru Prahy.
Kde je osa otáčení při použití bowthrusteru
Kde je osa otáčení při použití bowthrusteru
Jak se bude pohybovat jachta, pokud příďovým propelerem pošlete příď vlevo? Půjde jen o pohyb přídě, nebo se bude vytáčet i záď? Je důležité vědět, s čím je třeba počítat.