Nekonečný souboj s bezvětřím
Letošní ročním Middle Sea Race je pro menší jachty neustálým soubojem s bezvětřím. Koláček s Tomkem na Marina 21 se včera navečer konečně rozlétli přes 10 uzlů a ujížděli soupeřům, aby následně vítr znovu klesl k nule, celý balík se opět sjel dohromady a pokračovala již tolikrát rozehraná loterie v bezvětří.
Nyní se blíží k ostrovu Ustica severně od Palerma. Najíždějí si k severozápadu. Podle předpovědi by tam měl vítr vydržet. Nad Palermem by měla být bublina bezvětří. Realita je ale taková, že lodě poblíž ideální trasy plují rychleji. Předpovědi navzdory. A severní trasa je samozřejmě výrazně delší.
Musí to být trápení. Vymaníte se z bezvětří, ujedete soupeřům, uvíznete v bezvětří a vidíte, jak vás v posledním větru znovu dojíždějí.
A trápení nebude konec ani po objetí Sicílie a změně kurzu na jih. Na řadu přijde stoupačka. Dlouhá stoupačka. Mohla by ale být stabilní a Koláček s Tomkem by si mohli konečně odpočinout.
Ale nyní alespoň jedna dobrá zpráva. Znovu se rozjíždějí...
Polohu lodí najdete zde.
825
Související články
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker
Druhá část rozhovoru s Milanem Koláčkem před závodem Les Sables - Horta. Jaké má s tratí závodu zkušenosti, co může rozhodnout a jak vypadá ideální trasa?
Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček
Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček
V neděli startuje závod Les Sables - Horta. Jak probíhají přípravy na 2500 mil dlouhou regatu a jak poučný byl první závod sezóny? O přípravě a závodu jsme si povídali s Milanem Koláčkem.