Daniel Vodička / neděle 22. října 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Naše týmy čekají tvrdé chvíle Letos máme na Rolex Middle Sea Race několik želízek v ohni. Tím hlavním je tým Hebe V vedený Milanem Koláčkem. Jak si vedou a jak tvrdé počasí je čeká? Na startu jsou čtyři české a jeden slovenský tým. Jde o jachty Anatela Michala Jakeše, Cassiopeia – Gumotex Vladislava Veselého, Hebe V Zdeňka Jakoubka, slovenská Lucia X Milana Fabiana a posledním českým týmem je Prague Weekends Lukáše Tateka. Největší ambice má tým Hebe V, kde je skipperem náš nejlepší sólový jachtař Milan Koláček. Hebe V má nyní za sebou Messinu a pluje ke Stromboli. V handicapu IRC je po průjezdu Messinou na výborném 21 místě. Pokud se podíváme na skupinu 6, ve které Hebe V jede, Messinou projela na 5. místě. V handicapu ORC, pro který je jachta optimalizována, je na 12. místě celkově a zatím na druhém místě ve skupině. Nyní si na palubách všichni užívají posledního klidu. Vítr po půlnoci bude sílit a zítra je možné očekávat severozápad stočený k západu o rychlosti až 35 uzlů. Tolik říká předpověď. Závodníci by tedy měli počítat s tím, že vítr bude sílit i na více než 40 uzlů. Výška vln má podle předpovědi přesahovat 4 metry. Především pro nevelkou Hebe V to bude velmi tvrdá stoupačka. Jachta není navržena pro offshore regaty, ale spíše pro inshore a navíc je fungl nová a nevyzkoušená. Doufejme, že to nezpůsobí týmu při závodu potíže. Zatím si tým vede dobře. Zítra uvidíme, jak přežije prudký mistrál. Půjde o to, dostat se co nejdříve na západ Sicílie, odkud se poletí na zaďák. Na tento vítr je Milan Koláček vynikající, proto by se se spinakerem mohlo podařit posunout o pár míst vpřed. Naše další týmy Prague Weekends, Cassiopeia – Gumotex a Lucia X jsou v ORC srovnané na 61. až 63. místě. Anatela je na 69. příčce. Polohu lodí najdete zde. 3552 Tagy: KoláčekHebeMiddle Sea Race Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven. Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.