Na Mauriciu hrozí ekologická katastrofa
25. července najela na korálový útes u břehu ostrova Mauricius ze zatím neznámých příčin 300 metrů dlouhá nákladní loď MV Wakashio a ztroskotala. V posledních dnech začalo z nádrží vraku unikat palivo.
25. července se blížila k ostrovu Mauricius 300 metrů dlouhá nákladní loď MV Wakashio, která bez nákladu směřovala z Číny do Brazílie. Mířila přímo na ostrov. 11,5 míle před nehodou se s můstkem lodi poprvé snažila spojit ostrovní pobřežní stráž, která chtěla upozornit na hrozící nebezpečí. Nikdo však na výzvy nereagoval. Kapitán lodi se ozval až ve chvíli ztroskotání a mluvil o technické závadě, která způsobila ztrátu kontroly nad plavidlem. Nebyl však vyslán žádný nouzový signál…
V posledních dnech začalo z lodi unikat palivo. Trup lodi začíná podléhat rozmarům počasí. Na palubě je celkem 3894 tun paliva, dále 207 tun nafty a 90 tun mazacího oleje.
Na místo byli povoláni experti firmy SMIT Salvage. V blízkosti vraku se pohybují dva remorkéry. Posádka lodě byla postupně evakuována. Nejprve bylo rozhodnuto ponechat na místě polovinu členů posádky, ale i ti již byli evakuováni.
Unikající palivo se již dostalo do laguny obklopující ostrov. Místní orgány mají velké obavy především o nedaleký Blue Bay Marine Park.
30225
Související články
Ztroskotání na Sachalinu, hrozí ekologická katastrofa
Ztroskotání na Sachalinu, hrozí ekologická katastrofa
Čínská nákladní loď ztroskotala na ruském ostrově Sachalin. Zatím nedošlo k úniku paliva, ale vlny se snaží, co mohou, aby narušily integritu trupu. 190 metrů dlouhá loď představuje velké nebezpečí pro životní prostředí.
Nebezpečný signál
Nebezpečný signál
Jak poznáte, že jachta najela na mělčinu? Kde hledat signály nehody? Jaké nebezpečí taková nehoda pro loď a její posádku představuje?
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.