Jan Koukal / čtvrtek 7. dubna 2016 / Kategorie: Transatlantické závody, Novinky Na křídlech severního větru (s audio záznamem) Noc musela být na palubě Fulgur-Evapco bouřlivá a stejně náročný bude i dnešní den. V posledních 4 hodinách plují Milan Koláček s Pierrem Brasseurem nejrychleji z celého startovního pole! 13,9 uzlu je průměr za poslední 4 hodiny! Ve srovnání s loděmi IMOCA to nevypadá jako nic světoborného, ale k dosažení podobného průměru je třeba občas surfovat rychlostí 20 uzlů. A to Milan s Pierrem umí! Milan byl na zaďák vždy silný a Pierre má na svém kontě vítězství v závodě Transat Jacques Vabre. O co jde? Startovní pole odhalzovalo a vrací se k pobřeží Portugalska, kde je vítr silnější. Možná pro někoho až příliš silný na spinaker. Dají se očekávat poryvy o rychlosti až 40 uzlů. Výška vln by se měla pohybovat kolem 4 metrů. Dlouhé oceánské vlny. Jachty Figaro za těchto podmínek plují standardně ve skluzu, z vln ještě výrazně zrychlují. Ve 40 uzlech však není žádná sranda, udržet rozdivočelou loď na uzdě. Chce to cit, odhad nejbližšího dění a bleskurychlé reakce. Vezmete-li v úvahu únavu z posledních 3 dnů na vodě a z nevyspání, znamená to mít velmi pevné nervy. Důležité ale není jen jet nejrychleji, jak je možné. Také je třeba udržet loď v jednom kuse. Nedělat chyby, nenamáhat příliš. V podobných podmínkách může odejít kdykoli cokoli. Jediná drobná chyba a je po plachtě, jediná chyba a může to být i horší. Je to jízda na ostří nože. Ale oba jedou fantasticky. Včera ztráceli na vedoucí Generali 27 mil, dnes je to jen 22. Držte se! Polohu lodí najdete zde. 4904 Tagy: KoláčekTransatAG2RBrasseur Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven. Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.