Jan Koukal / čtvrtek 7. dubna 2016 / Kategorie: Transatlantické závody, Novinky Na křídlech severního větru (s audio záznamem) Noc musela být na palubě Fulgur-Evapco bouřlivá a stejně náročný bude i dnešní den. V posledních 4 hodinách plují Milan Koláček s Pierrem Brasseurem nejrychleji z celého startovního pole! 13,9 uzlu je průměr za poslední 4 hodiny! Ve srovnání s loděmi IMOCA to nevypadá jako nic světoborného, ale k dosažení podobného průměru je třeba občas surfovat rychlostí 20 uzlů. A to Milan s Pierrem umí! Milan byl na zaďák vždy silný a Pierre má na svém kontě vítězství v závodě Transat Jacques Vabre. O co jde? Startovní pole odhalzovalo a vrací se k pobřeží Portugalska, kde je vítr silnější. Možná pro někoho až příliš silný na spinaker. Dají se očekávat poryvy o rychlosti až 40 uzlů. Výška vln by se měla pohybovat kolem 4 metrů. Dlouhé oceánské vlny. Jachty Figaro za těchto podmínek plují standardně ve skluzu, z vln ještě výrazně zrychlují. Ve 40 uzlech však není žádná sranda, udržet rozdivočelou loď na uzdě. Chce to cit, odhad nejbližšího dění a bleskurychlé reakce. Vezmete-li v úvahu únavu z posledních 3 dnů na vodě a z nevyspání, znamená to mít velmi pevné nervy. Důležité ale není jen jet nejrychleji, jak je možné. Také je třeba udržet loď v jednom kuse. Nedělat chyby, nenamáhat příliš. V podobných podmínkách může odejít kdykoli cokoli. Jediná drobná chyba a je po plachtě, jediná chyba a může to být i horší. Je to jízda na ostří nože. Ale oba jedou fantasticky. Včera ztráceli na vedoucí Generali 27 mil, dnes je to jen 22. Držte se! Polohu lodí najdete zde. 5371 Tagy: KoláčekTransatAG2RBrasseur Související články Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Milan Koláček s Pierrem Brasseurem skončili v transatlantickém závodě Transat Cafe L´Or na vynikajícím 8. místě s minimálním rozpočtem a přípravou. Porazili i dva vítěze Vendéé Globe. Pojďme se podívat, proti jakým šajbám offshore jachtingu se postavili.c Co Milana čeká po startu? Co Milana čeká po startu? Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory. Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Milan Koláček s Pierrem Brasseurem skončili v transatlantickém závodě Transat Cafe L´Or na vynikajícím 8. místě s minimálním rozpočtem a přípravou. Porazili i dva vítěze Vendéé Globe. Pojďme se podívat, proti jakým šajbám offshore jachtingu se postavili.c
Co Milana čeká po startu? Co Milana čeká po startu? Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.