Myší dírou na jih
Fulgur-Evapco i nadále surfuje rychlostí 10 uzlů na jih. Drží se ve vedoucí skupině závodu Transat AG2R. Stejně jako zbylých 6 jachet na čele kopíruje co nejblíže africkou pevninu. Jen zde je stále ještě příznivý vítr. Dále na moři je ne slabý vánek.
Cesta na západ vede přes jih. Kdo by v tuto chvíli vsadil na nejkratší trasu, bude pomalý. Je třeba se dostat až ke Kapverdským ostrovům a pak teprve bude možné vyrazit zase přímo k cíli. Pasát bude během týdne vytlačen nevýrazným tlakovým polem až do pásma jižně od Kapverd. Situace se začne vylepšovat až koncem tohoto týdne.
Jak to bude s jídlem?
Pokud by byl pasát velmi slabý, mohly by na palubě Fulgur-Evapco nastat problémy s jídlem. Milan s Pierrem nabrali zásoby na 21 den. Za sebou mají 8 dnů a do cíle zbývá 2600 mil. A to přímou čarou. Klidně je však možné počítat s 2800 mílemi. Při 200 mílích za den je to 14 dnů. To už by znamenalo dojíždět o hladu. A není to nereálné. V posledních dnech sice Milan s Pierrem dokázali uplout i 300 mil za den, ale dnes to bude jen kolem 250 mil a vítr bude dále slábnout.
Jen pro zajímavost si tipněte, kolik kilogramů vážilo jídlo na 21 dnů pro naši dvojici.
A ještě pár slov Milana ke včerejšímu dění na palubě
„Dnes je první den trochu klidněji. Makáme na trimu lodi, je třeba najít ideální kurz a nejlepší nastavení. Máme hlad a tak se vaří. V minulých dnech to moc nešlo. Zkuste si ohřát jídlo na hřbetu splašeného mustanga. Také je čas na úklid lodi. Těžké oblečení už je v baťohu a vyvažuje. Asi se vrhnu i na místo kolem vařiče. Neúspěšné pokusy něco ohřát po sobě zanechali spoušť. No, není se čemu divit. Sluníčko už je ostré, bez padesátky krému se nedá po zimním vyblednutí vylézt na palubu. Jinak po týdnu ve žluťákách jsou na programu kraťasy a tričko.“
14:08, 10. dubna 2016
Polohu lodí najdete zde.
4896
Související články
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.