Motorák se spotřebou plachetnice
Hledáte motorák, který vás nesežere? Který spotřebuje půl litru nafty na míli? Jmenuje se Loxo 32.
Od standardních motorových člunů se výrazně liší. Je optimalizován pro nízkou spotřebu a tomu je třeba mnohé přizpůsobit. Navíc výrobcem není žádné zvučné jméno ve světě motorových jachet, ale loděnice vyrábějící špičkové závodní plachetnice. Jmenuje se Structures, ale její produkty znáte pod názvem Pogo.
Nízká spotřeba má co dělat s nízkou hmotností. Proto 9,5 m dlouhý motorák váží jen 1650 kg v případě použití jediného motoru a 1750 kg se dvojicí dieselů. Nízké hmotnosti se podařilo dosáhnout díky známým kvalitám loděnice. Trup je vyroben sendvičovou konstrukcí kombinující klasický skelný laminát s pěnovým jádrem. Při stavbě je použita metoda vakuové infuze, která dokáže udržet ideální poměr mezi pevnostními parametry a hmotností.
Dále je v interiéru jachty znát, že byla hlavní pozornost věnována úsporám hmotnosti. Na zařízení je to patrné. Pro jednoho nepřijatelná strohost, pro druhého jasně odůvodnitelná daň za nízké provozní náklady.
Trup jachty je optimalizován pro rychlosti mezi 10 a 20 uzly, tedy pro přechodovou fázi do skluzu. Cestovní rychlost se pohybuje mezi 10 a 12 uzly, při spotřebě 0,5 l na hodinu. Maximální rychlost dosahuje 17 uzlů. Dojezd na plnou nádrž o objemu 150 l je 300 mil při rychlosti 10 uzlů, přidáte-li na 12, klesne dojezd na 260 mil.
Šířka jachty je 2,55 m, což je maximum pro přepravu po silnici.
A ještě jedna výhoda nízké hmotnosti. Pro spuštění na vodu není třeba speciální jeřáb s popruhy pod trup. Stačí běžný jeřáb, který chytí lana za nerezová oka na palubě, jak vidíte na videu. Je to jachta, která vás nevysaje.
Parametry
Délka
|
9,50 m
|
Šířka
|
2,55 m
|
Ponor
|
0,7 m
|
Výtlak sjedním motorem
|
1650 kg
|
Výtlak se dvojicí motorů
|
1750 kg
|
Výkon motoru
|
50 hp
|
Nádrž na naftu
|
150 l
|
Nádrž na vodu
|
150 l
|
CE kategorie
|
B
|
Cena
|
101000 EUR bez DPH
|
Více
|
zde
|
3531
Související články
Zběsilý finský elektromotorák uhání vpřed 51 uzly
Zběsilý finský elektromotorák uhání vpřed 51 uzly
Finská společnost Axopar, která na vlnách vyznává především rychlost, se rozhodla zařadit do svých motorizací také elektrický pohon. Kdo by očekával, že se tím vzdává své záliby ve vysoké hladině adrenalinu v krvi, mýlil by se.
22 uzlů na Pogo 12.50
22 uzlů na Pogo 12.50
Pogo 12.50 dokáže velké věci. Na videu uvidíte, jak to vypadá, když se tato speciální jachta rozletí více než dvacetiuzlovou rychlostí. Mořská tříšť bičuje posádku v kokpitu, příď rozstřikuje vlny, záď se jen dotýká hladiny a za jachtou je stopa jako za motorákem.
Nové kurzy v srpnu a září
Nové kurzy v srpnu a září
V srpnu a září jsme pro vás vypsali nové kurzy. Pro ty, kteří teprve pojedou na jachtu, máme připravené pražské kurzy přístavních manévrů pro osvěžení znalostí. Dále je tu oblíbený kurz servisu a údržby lodního motoru, vyčerpávající třídenní kurzy přístavních manévrů v Chorvatsku a kurz trimu a sólového jachtingu pro nejnáročnější s Milanem Koláčkem v Řecku.