Milan Koláček – zpráva z trimaranu Actual
Milan Koláček je na palubě 31,5 metru dlouhého trimaranu Actual. Převáží ho z Bretaně do Marseille. Poslal nám zprávu, jaké jsou první dny a jak to vlastně všechno bylo.
V poklusu
Den po skončení závodu na Mini ve Španělsku, kde jsme s Pavlem Roubalem vyhráli, mi přišla zpráva od Yves Le Bleveca, skippera trimaranu kategorie Ultime Actual. Zpráva přišla, ještě než jsem nastoupil do letadla z Barcelony domů: Milane, hledame 4 do posadky, zitra vyrazime z La Trinite do Marseille. Jsi k dispozici?
Po přistání v Nantes hned z letiště reorganizuji následující týden. Druhý den jsem za plné podpory novomanželky Zuzky opět v přístavu. Tentokrát v La Trinite. Doma jsem se zdržel jednu noc. Vyrážím s týmem Actual na týdenní plavbu.
Vyplouváme
Odpoledne 3. září v 17:00 vyplouváme z La Trinite a během čtyř hodin jsme 80 mil od pobřeží. S kosatku zvanou tranquet a hlavní plachtou loď pluje konstantních 20 uzlů. Vítr fouká 15 uzlů. To jde. Čeká nas v noci proplutí na motor hřebenem tlakové výše, který je uprostřed Biskaje. Přestože vítr je na přední a zadní straně hřebene velmi slabý, plujeme stálých 7uzlů. Ve 4-5 uzlech větru.
Za den Španělsko
Druhý den odpoledne se již dostáváme na druhý břeh Biskajskeho zálivu k pobřeží Španělska. Vítr se stačí více k východu až severovýchodu. Vytahujeme genaker, který loď výrazně zrychluje.
V noci vítr velmi zeslábl. Byla silná mlha. Křižujeme po větru těsně kolem pobřeží. Občas plachty nahradí jízda na motor. Čas nám krátí práce na hydrogenerátoru. Instalovali jsme na něm větší lopatky. Slabý vítr a ne úplně nejlepší směr nás budou doprovázet až do nedělního podvečera.
Vleče se to
ETA do Marseille je zatím čtvrtek - pátek ? Vzhledem k podmínkám (slabý vítr) je těžké odhadnout, jak rychle se dostaneme do cíle.
Každopádně i ve slabém věru loď jede 10 uzlů. Ale přijde vám to, jako když se jen vleče. Deset uzlů je velká nuda. I když na Mini nebo Figaro je to příjemná rychlost, to se musí nechat.
Zdravím z paluby trimaranu Actual.
PS: Co takhle malý obchod. Já budu posílat zprávy, když to jen trochu bude možné a vy mi zase dáte like na Facebooku. Co na to říkáte?
6124
Související články
Gitana 18, 250 000 hodin práce
Gitana 18, 250 000 hodin práce
Bude rychlejší než nejrychlejší trimarany Ultime. Jak ustřelí svým soupeřům? Překoná rekord okolo světa? O kolik? V září by měl být na vodu spuštěn nejnovější trimaran třídy Ultime Gitana 18. Detaily jsou zatím tajné…
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Milan Koláček ve třídě Class40
Milan Koláček ve třídě Class40
Je to potvrzené! Milan Koláček bude letos startovat ve třídě Class40. Před sebou má celou řadu závodů, sólových i doublehanded. Závodit bude na jachtě Yelcho, design Lombard Lift V2. Vrcholem bude transatlantický závod Transat Café L´OR (dříve Transat Jacques Vabre).