Milan Koláček: Někteří skončili na kamenech
Závod byla skvělá zkušenost. Velká konkurence lidí, kteří mají za sebou Vendée Globe, Volvo Ocean Race, šampioni Francie, nebo reprezentanti v třídě 470, kteří patří mezi top 10 ve světové špičce.
V krátkých patnáctimílových rozjížďkách rozhodovali hlavně starty a pořadí na návětrné bóji. Každý manévr musel být provedený bezchybně, jinak to znamenalo ztrátu v pořadí.
Měli jsme jeden start ve více než 30 uzlech větru. Při sólové plavbě je to zážitek plný adrenalinu. který byl plný adrenalinu.
Proudy a útesy
Nejvíce jsem se těšil na dlouhý offshore závod, který trval přes 48 hodin. Byl zkrácený z 350 na 270 mil, abychom dojeli v plánovaný den.
Spousty manévrů a časté změny větru a jeho síly přinášely různé příležitosti k taktice během závodu. Často jsme jeli ve vodách, kde za odlivu je suchý břeh. Vysoký koeficient přílivu znamenal až 6,5 metrů rozdíl mezi přílivem a odlivem. Silným proudům jsme se museli buď vyhýbat na mělkých vodách, anebo je využívat ve svůj prospěch. Neustálá hra s proudy nás čekala především kolem ostrova Ile de Ré a Belle Ile, kde proudy jsou až 2 uzly.
Najetí na mělčinu
Při stoupačce kolem Ile de Ré jsem jel 100 metrů za Yannem Eliesem (trojnásobný vítěz Solitaire du Figaro, účastník Vendée Globe) který narazil do skály a na místě se zastavil. V lodi se mu utrhlo několik příček od trupu. Přesto závod dokončil. Bylo i několik dalších, kteří narazili do skály a závod nedokončili.
Tvrdý boj o každý metr
První noc se mi dařilo držet tempo a vychytávat změny větru, těsně jsem bojoval s Adrianem Hardym, nebo několikanásobným šampionem Francie Charlie Dalinem. Během druhého dne nás čekalo obeplutí majáku Birvideaux, kde jsem byl těsně za vedoucí skupinou lodí na 15. místě. těsně před sebou jsem měl stále Yanna Eliese, nebo Erica Perona, který má za sebou Volvo Ocean Race a na další ročník se připravuje.
Po otočení Belle Ile nás čekalo posledních 70 mil, během kterých jsme museli projet několikahodinovým bezvětřím. Celou dobu jsem se snažil dostat k jihovýchodu, odkud měl přijít v sobotu ráno nový vítr.
V cíli z toho nakonec bylo 22. místo v offshore závodě a v celkovém pořadí 25. příčka a 2. místo mezi nováčky. Co je důležité, jsou to další nové zkušenosti a perfektní příprava pro hlavní závod sezóny La Solitaire, který startuje již za pár týdnů. Těším se i na další závod, na který budu mít díky kampani na Startovači nové plachty!
Výsledky najdete zde.
3546
Související články
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Milan Koláček ve třídě Class40
Milan Koláček ve třídě Class40
Je to potvrzené! Milan Koláček bude letos startovat ve třídě Class40. Před sebou má celou řadu závodů, sólových i doublehanded. Závodit bude na jachtě Yelcho, design Lombard Lift V2. Vrcholem bude transatlantický závod Transat Café L´OR (dříve Transat Jacques Vabre).
Program přednášek na stánku Lodních novin na výstavě For Boat
Program přednášek na stánku Lodních novin na výstavě For Boat
Na výstavě For Boat pro vás budeme mít na našem stánku znovu připraven bohatý program zajímavých přednášek. Budeme začínat v 11:00 a další přednášky přijdou na řadu ve 12:30, 14:00 a 15:30. Kdy vystoupí kdo?