Jan Koukal / sobota 2. dubna 2016 / Kategorie: Transatlantické závody Meteo na první dny Zítra ve 1308 startuje Transat AG2R. Na startu bude i Milan Koláček. Pojďme se podívat, jak vypadá předpověď na první dny závodu. V první řadě se všichni meteorologové shodnou na tom, že to bude velmi rychlé. Dokonce se mluví i o rekordním čase kolem 17 dnů. Ale to je ještě daleko. Na startu bude vát jižní vítr do 25 uzlů. Bude to tedy rychlé. A dramatické. Výška vln by se na otevřeném moři měla pohybovat kolem 3 metrů. Startovní pole zamíří k západu do první z dvojice blížících se front. Důležité bude, dostat se pod střed níže, severně od středu to bude bez větru. Průjezd fronty bude extrémně důležitý. Za ním se změní kurz na jihozápad do další slabé fronty. Teprve po ní bude možné vyrazit k jihu k mysu Finisterre. Vítr v té chvíli bude foukat od severu, na pořadu bude surfování po vlnách. To je dobrá zpráva. Horší zprávou je, že na palubě bude zima. Zvláště v noci. Vítr u Portugalska zesílí nad 30 uzlů, v nárazech přes 40. Teplota v noci spadne k 10°C. To nebude žádný med. Na druhou stranu je možné počítat s tím, že kluci se zahřejí drobnou prací na palubě. Plavba se spinakerem ve 40 uzlech větru si drobné práce na palubě vyžádá. Zahřeje se kormidelník a zahřeje se i trimer spinakeru. Routingy ze dneška ukazují, že na Kanárech bude startovní pole za 5 dnů. Pak změní kurz na západ. Vzhledem k tomu, že je tlaková výše poměrně vysoko, bude možné plout od Kanárů k západu. Takový je tedy plán na první týden. Bude to rychlé a fyzicky náročné. 1000 mil surfování se spinakerem ke Kanárům a pak nejspíše dalších 2500 mil se spinakery do cíle. Držte Milanovi s Pierrem palce, budou to potřebovat. Konkurence na startu je mimořádná. 6598 Tagy: KoláčekTransatAG2RmeteoBrasseur Související články Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Milan Koláček s Pierrem Brasseurem skončili v transatlantickém závodě Transat Cafe L´Or na vynikajícím 8. místě s minimálním rozpočtem a přípravou. Porazili i dva vítěze Vendéé Globe. Pojďme se podívat, proti jakým šajbám offshore jachtingu se postavili.c Co Milana čeká po startu? Co Milana čeká po startu? Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory. Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl) Milan Koláček s Pierrem Brasseurem skončili v transatlantickém závodě Transat Cafe L´Or na vynikajícím 8. místě s minimálním rozpočtem a přípravou. Porazili i dva vítěze Vendéé Globe. Pojďme se podívat, proti jakým šajbám offshore jachtingu se postavili.c
Co Milana čeká po startu? Co Milana čeká po startu? Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.