Messina za zády, ale stále boj s bezvětřím
Pro Milana Koláčka a Milana Tomka na Marina 21 musí být posledních 24 hodin frustrujících. Stále bojují s bezvětřím. Mnohdy jsou jen nedaleko od nového větru. Snaží se využít každého závanu. Především v doublehanded kategorii, kde si neodpočinete, to musí být očistec.
Včera to bylo dlouhé stání východně od Sicílie. Přes noc se jim podařilo projet Messinou a nyní stojí na dohled od průlivu. Rychlost 0,3 uzle. Lazy Duck, vedoucí jachta v kategorii doublehaded je za našimi jachtaři, právě projela úžinou a stále drží rychlost 5,5 uzlu. Vítr tedy mají naši za zádí. Mají ho i před přídí, dále od břehu to vypadá na jihovýchodní vítr, například za Stromboli již jachty drží vysoké rychlosti. Tam kde jsou naši, však nic není.
Uvidíme, stále mají velkou část závodu před sebou, tak snad se situace vylepší a bude našemu týmu přát znovu štěstí.
Polohu lodí najdete zde.
298
Související články
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Middle Sea Race s vítězem Barcelona World Race
Middle Sea Race s vítězem Barcelona World Race
Můžete se zúčastnít slavného offshore závodu Rolex Middle Sea Race na palubě zajímavé jachty inspirované loděmi IMOCA JP 54. Skipperem je dvojnásobný vítěz Barcelona World Race a Transat Jacques Vabre Jean-Pierre Dick.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.