Má takové značení smysl?
Na praktickém kurzu námořního jachtingu na průkaz C jsme měli na jachtě společnosti Navigare takto označený kotevní řetěz. Proti značení kotevního řetězu nic nemám, naopak, ale toto je nesmyslné.
Technici charterové firmy měli k dispozici 3 barvy a 70 metrů kotevního řetězu. Bez přemýšlení zvolili nejjednodušší řešení, které však postrádá smysl.
Značení prvních 10 metrů řetězu je zbytečné. Stačí si vzpomenout, kdy jsme naposled byli zakotveni na 10 metrech kotevního řetězu. Já si nevzpomínám. Mnohem více smyslu by dávalo 20, 30 a 40, když už máme jen 3 barvy, nebo dokonce 30, 40 a 50 při 70 metrech řetězu, protože první metry snadněji odhadneme.
To by však bylo nutné z kotevny vysypat mnohem více řetězu a to by znamenalo více práce…
936
Související články
Proč být na kotvě označen
Proč být na kotvě označen
Může se vám snadno stát, že zjistíte, že absence černé koule při kotvení byla vaše největší chyba. A můžete si tisíckrát říkat, že ostatní ji nemají také vyvěšenu.
Jak stát v přístavu v Řecku
Jak stát v přístavu v Řecku
Mnozí jachtaři, kteří vyrostli (myslím odborně) v posledních letech v Chorvatsku, jsou v Řecku zaskočeni absencí mooringů v přístavech a nutností stát přídí na kotvě. Mnozí to nikdy nedělali… Navíc pokud fouká silný vítr, který je v Řecku častý.
Jak poznat bezpečné kotviště
Jak poznat bezpečné kotviště
Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?