Má takové značení smysl?
Na praktickém kurzu námořního jachtingu na průkaz C jsme měli na jachtě společnosti Navigare takto označený kotevní řetěz. Proti značení kotevního řetězu nic nemám, naopak, ale toto je nesmyslné.
Technici charterové firmy měli k dispozici 3 barvy a 70 metrů kotevního řetězu. Bez přemýšlení zvolili nejjednodušší řešení, které však postrádá smysl.
Značení prvních 10 metrů řetězu je zbytečné. Stačí si vzpomenout, kdy jsme naposled byli zakotveni na 10 metrech kotevního řetězu. Já si nevzpomínám. Mnohem více smyslu by dávalo 20, 30 a 40, když už máme jen 3 barvy, nebo dokonce 30, 40 a 50 při 70 metrech řetězu, protože první metry snadněji odhadneme.
To by však bylo nutné z kotevny vysypat mnohem více řetězu a to by znamenalo více práce…
2332
Související články
Když dobře zakotvíš, neřešíš v noci problémy…
Když dobře zakotvíš, neřešíš v noci problémy…
Hluboká zátoka plná lodí. Zakotvili jsme a vyvázali se na břeh jako ostatní. V noci fouklo a posádky kolem nás zažili bezesnou noc. My jsme zakotvili výborně a drželi jsme jako přibití...
Kotvení v bočním větru mezi lodě
Kotvení v bočním větru mezi lodě
Plujete v Řecku, potřebujete zakotvit a zajet mezi lodě. Fouká solidní boční vítr. Jak na to, aby vás vítr nesnesl na závětrnou jachtu?
Proč nekotvit na „katamaran“
Proč nekotvit na „katamaran“
V létě jsou často k vidění skupiny spřátelených lodí, které zakotví a vyvážou se k sobě. Společensky vítané stání má svá nebezpečí.