Lodní servis v nejmenované zemi
Jak vypadá zimní údržba jachet v nejmenované zemi na Jadranu? Před pár dny jsem dostal email od kamaráda, který má v této zemi jachtu a využívá služeb tamních firem.
Ahoj Dane, píše tvůj zpravodaj z nejmenované země na Jadranu. Jsem v nejmenované maríně, která se nachází cca 20 námořních mil jihovýchodně od nejmenované největší maríny na Jadranu, ve které jsem stál loni.
Vypluli jsme směr nejmenovaný ostrov a po 15 minutách se mi zakouřilo z motoru. Tak jsem na 15 m hloubky hodil kotvu a začal sondovat problém. Zkontroloval jsem výfuk a bylo vše v pořádku. Pak jsem zapátral v paměti. Na kurzu o servisu a údržbě lodních dieselových motorů u vás v Praze se mluvilo o tom, že máme taky druhý chladící okruh...
Docvaklo mi, že nejmenovaný servis z nejmenované největší maríny na Jadranu mi měnil vodní pumpu. V nádržce nad motorem nebyla žádná kapalina. Nalil jsem přes nádržku cca 6 l čisté vody a motor začal fungovat bez problémů. Raději jsem se vrátil do nejmenované maríny, která se nachází cca 20 námořních mil jihovýchodně od nejmenované největší maríny na Jadranu. Bylo 14:30, foukal nejmenovaný jihovýchodní vítr a nechtěl jsem někde navečer řešit problémy s motorem.
Co z toho plyne? Nejmenovaný servis ti vymění vodní pumpu a nedá ti zpět chladivo. Kdybych pokračoval možná dalších 10 minut, tak byl motor kaput. Nechci se chlubit, že jsem nějaký vševěd, ale spíš mi pomohl váš kurz a zamyslel jsem se nad vzniklým problémem. Taky bylo dobré, že jsme měli pod sebou 15 m hloubky a nemuseli jsme vytahovat plachtu, abychom neskončili na břehu.
Poznámka redakce
V nejmenované zemi na Jadranu je dobré si po servisu od nejmenované renomované firmy raději vše zkontrolovat.
4501
Související články
Sibérie
Sibérie
Dnes v noci na Jadranu divočina. Jižní a jihozápadní vítr před studenou frontou bude na severu Jadranu sílit až k 55 uzlům. Vítr a nízký tlak způsobí vzestup hladiny moře. V některých přístavech dojde i na zaplavení nábřeží a přilehlých ulic.
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.
Když se nechce domů…
Když se nechce domů…
Listopad v Praze. Ranní mrazíky, mlha, nízká oblačnost, šedivé dny. A tma. Přílišná porce tmy pro život po padesátce. Nebo raději slunce od úsvitu do soumraku, teploty nad 20 a jachting bez konkrétních cílů?