Loděnice Perini hlásí návrat
Italská loděnice Perini má za sebou peripetie související s vyhlášením insolvence. Poté, co našla silného partnera ve skupině The Italian Sea Group, se ale dostala z nejhoršího a nyní ohlásila nové výrobní plány.
Skupina TISG převzala tradiční značku začátkem roku 2022. Podle informací německého Yachtu měla insolvenčnímu správci poskytnout k vyrovnání závazků loděnice Perini 80 milionů eur. Přestože těžiště TISG se nachází v odvětví motorových superjachet, jejichž délka atakuje 100 metrů, nejsou jí cizí ani plachetnice. Do jejího portfolia patří značky Admiral, Picchiotti a Tecnomar, ale také divize NCA Refit, která se soustředí na přestavby luxusních motorových jachet i plachetnic. Právě tato divize se zatím údajně nejvíce angažuje v přebírání nadvlády nad Perini Navi.
Pod novým vedením plánuje Perini Navi do roku 2024 dodat tři nové plachetnice: 47metrový slup a dva keče o délce 56 a 60 metrů. Nejdelší ze zmíněných lodí od návrhářů Rona Hollanda a Rémiho Tessiera má být ještě v letošním roce předána investorovi, jímž je osmý nejbohatší muž světa, zakladatel společnosti Oracle Larry Ellison.
Plánem generálního ředitele TISG Giovanniho Costantina je, aby v dosavadním sídle Perini ve Viareggiu vznikaly plachetnice do 55 metrů délky, vše nad tuto délku se pak bude stavět v sídle společnosti TISG v Marině di Carrara.
Společnost TISG nedávno oznámila, že pod značku Perini Navi bude spadat i 46metrový katamarán „Art Explora“, který je právě ve výstavbě. Společný projekt designéra Axela de Beauforta a stavitele Guillauma Verdiera vzniká pro francouzského podnikatele a filantropa, správce muzea v Louvre Frédérica Jousseta. Také tento katamaran má být spuštěn na vodu ještě letos a měl by být plovoucí galerií s krátkodobými výstavami, s nimiž bude plout od přístavu k přístavu.
Perini Navi rovněž oprašuje koncept modelové řady Genesis, kterou tvoří tři modely o délce 48, 56 a 77 metrů. V ní se má zračit nová tvář znovuzrozené značky - tradiční linie Perini obohacené o opulentnost TISG. „Komfort motorových jachet jsme přenesli na plachetnice a vytvořili tak harmonickou souhru dvou světů,“ pochvaluje si šéf Giovanni Costantino.
Nová Genesis 48 bude nabízena ve variantách Regatta a Cruising. Veškeré ovládání mají obstarat joysticky u kormidla. Delší Genesis 56 inovovaná návrhářem Malcolmem McKeonem bude spuštěna na vodu až v červenci 2025. U 77metrové lodi se vrací takeláž Falcon se dvěma 62metrovými stěžni.
291
Související články
Bude to bouřlivá noc…
Bude to bouřlivá noc…
Po bláznivých vedrech vtrhlo do Středomoří září. Až padesátiuzlový mistrál od Pyrenejí až k Libyi, jugo a následná bóra na Jadranu a v noci malá, ale o to silnější níže v Jónském moři.
Mistrál 45 kn ve Francii, silné bouřky v Itálii a na Jadranu
Mistrál 45 kn ve Francii, silné bouřky v Itálii a na Jadranu
Po vedrech k uzoufání přišla do Středomoří změna počasí a s ní i bouřky. V současné chvíli v západním Středomoří vane mistrál v poryvech až 45 uzlů. Bouřky očekávejte v Tyrhénském moři, na severu Jónského a na celém Jadranu.
Potopená jachta u Ostie
Potopená jachta u Ostie
Dvacetimetrová jachta se potopila asi míli od Ostie v Itálii a my víme proč.