Létající Charal
O víkendu se na jihu Bretaně předvedly jachty IMOCA. Mezi nimi byla i nejnovější Charal, na které se připravuje na Vendée Globe Jeremie Beyou.
Jde o jachtu zcela nové generace, první svého druhu spuštěná na vodu. Charal od počátku ukazuje, že je velmi rychlá. Tentokrát byly podmínky ideální a nová jachta letěla ve větru o rychlosti 25 uzlů ještě o 5 uzlů rychleji. Pokud vám k lodi nesedí slovo letět, podívejte se na fotografie či videa.
Charal má proti předchozí generaci jachet hodně velké foily a loď je v plné rychlosti téměř celá nad hladinou. Horší je to však se stabilitou v letu. Jak je vidět na videu, občas Charal rychle vylétne nad hladinu, pak ale ztratí vztlak a znovu klesne dolů. Ta jízda není příliš klidná.
Při exhibici, která se o víkendu odehrávala, o nic nešlo. Vše bylo kousek od pobřeží a na místě byl doprovodný člun. Na otevřeném moři bude situace jiná. Bude nový styl plavby dost bezpečný i pro plavbu přes oceán? Bude závodník schopen si při podobném letu na hřbetu splašeného býka odpočinout? Poprvé uvidíme v listopadu, kdy bude Beyou patřit mezi favority Route du Rhum.
Jen pro zajímavost. Sponzorem týmu je řezník Charal. Zřejmě velkořezník. Například jen cena nové lodě se bude pohybovat nad 5 mil. EUR. Roční provozní náklady přesáhnou další milion. Náklady na reklamu se ale zřejmě ve Francii vrací, jinak by to tolik firem nedělalo.
5523
Související články
Kdo naskočí do rychlíku?
Kdo naskočí do rychlíku?
Ve Vendée Globe důležitý okamžik pro favority. Nyní se hraje o to, kdo stihne naskočit do rozjetého vlaku, který bez zastávky míří k mysu Dobré naděje. Kdo naskočí, zmizí soupeřům, kterým se to nepodaří. Ztráta zde už nemusí být dohnatelná.
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Kolik bere vítěz Vendée Globe
Kolik bere vítěz Vendée Globe
Vendée Globe. Sólový nonstop závod kolem světa bez asistence. Nejrychlejší stráví na oceánech kolem 80 dnů, nejpomalejší ještě o polovinu více. Kolik je první cena za takovou dřinu? Jaké jsou prize money v tomto závodě?