Daniel Vodička / čtvrtek 26. dubna 2018 / Kategorie: Zajímavosti, Bezpečnost Kurz Sea Survival – osobní záchranné techniky na moři Většina jachtařů ví, že má na lodi nějaké bezpečnostní vybavení. Když ale dojde na praktické použití, často tápeme. Jak vlastně funguje nafukovací záchranná vesta? Máme to lanko od podkovy mít přivázané k lodi nebo radši ne? Co se záchranným ostrůvkem? Hele raketky, uděláme Silvestra! Pokud vás problematika bezpečnosti na moři zajímá, možná není špatný nápad absolvovat dvoudenní kurz, který se těmto tématům věnuje podrobně. Kurz vznikl pod taktovkou Mezinárodní jachtařské federace (dříve ISAF, nyní nově World Sailing) jako reakce na tragické nehody při velkých námořních závodech, jako je Fastnet nebo Sydney Hobart. V minulosti se totiž hned několikrát ukázalo, že mnoho jachtařů vubec neví, jak se v případě nehody v bouřlivém počasí správně zachovat. Certifikovaný kurz je už řadu let povinný pro posádky velkých námořních závodů, účastní se jej ale i velké množství rekreačních jachtařů, prostě proto, že znalost správných postupů může na moři opravdu zachránit život. Co se na kurzu dozvíte? Například jak správně použít veškeré bezpečnostní vybavení, jak zvládnout plavbu ve špatném počasí, jak se zachovat při pádu člověka přes palubu nebo při opuštění plavidla, jak a čím zavolat o pomoc, jak uhasit oheň a vyřešit zlomený stěžeň nebo poškozené kormidlo, co s člověkem, který je těžce podchlazený, a mnoho dalšího. Nejzajímavější a nejužitečnější je ale bezesporu praktická část kurzu – v bazénu si zaplavete v záchranných vestách a nacvičíte pobyt v záchranném ostrůvku, ve spolupráci s hasiči pak budete hasit oheň a vyzkoušíte signální pyrotechniku. Účastníci kurzu dostanou certifikát, který platí i pro velké offshore závody. Nejbližší kurz se koná už 12.-13. května v Praze, cena je 7.450 Kč za osobu. Čtenáři Lodních novin mají speciální slevu 300 Kč! Přihlášky a více informací na k.krelinova@seznam.cz nebo na telefonu 777085934. Kateřina Staňková 4625 Tagy: přežitíkurzSea SurvivalISAFStaňková Související články Kurz údržby a servisu lodního motoru (poslední před sezónou) Kurz údržby a servisu lodního motoru (poslední před sezónou) Co se stane, když selže motor? Co budu dělat? Abyste si věděli rady, je tu kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru. Potřebujete nastartovat a nejde to? Motor škytnul a chcípnul? Vše objasní vynikající instruktor Vojta Sládeček. Volná místa na přístavních manévrech v Praze Volná místa na přístavních manévrech v Praze V červnu máme volná místa na přístavních manévrech v Praze. Chcete se dostat do formy? Chystáte-li se na loď, vynikající příležitost osvěžit si důležité dovednosti. V Praze na Vltavě plachetnice s kormidelním kolem. 43 uzlů v přístavu, je třeba zvolit náhradní plán 43 uzlů v přístavu, je třeba zvolit náhradní plán Jugo už zase strhává čepice z hlav a racci přistávají na molech zvolna couvaje. Obtížný manévr bez senzorů a zrcátek. Na kurzík přístavních manévrů se to zdá silné. Zítra už ale bude dobře.
Kurz údržby a servisu lodního motoru (poslední před sezónou) Kurz údržby a servisu lodního motoru (poslední před sezónou) Co se stane, když selže motor? Co budu dělat? Abyste si věděli rady, je tu kurz servisu a údržby lodního dieselového motoru. Potřebujete nastartovat a nejde to? Motor škytnul a chcípnul? Vše objasní vynikající instruktor Vojta Sládeček.
Volná místa na přístavních manévrech v Praze Volná místa na přístavních manévrech v Praze V červnu máme volná místa na přístavních manévrech v Praze. Chcete se dostat do formy? Chystáte-li se na loď, vynikající příležitost osvěžit si důležité dovednosti. V Praze na Vltavě plachetnice s kormidelním kolem.
43 uzlů v přístavu, je třeba zvolit náhradní plán 43 uzlů v přístavu, je třeba zvolit náhradní plán Jugo už zase strhává čepice z hlav a racci přistávají na molech zvolna couvaje. Obtížný manévr bez senzorů a zrcátek. Na kurzík přístavních manévrů se to zdá silné. Zítra už ale bude dobře.