Krize na Fulgur-Evapco?
Z paluby Fulgur-Evapco se nám ozval Milan Koláček. Proti předchozím dnům bylo znát, že nálada na palubě poklesla. To není dobré, ale snad jde jen o dočasný problém.
„Při průjezdu mezi Kapverdy jsme se zapotili. A nebylo to jen vedrem. Je třeba si přiznat, že se nám moc nepovedl. Navíc se nám poslední dva dny nedaří držet maximální rychlost lodi. Pokaždé jsme na špatném místě. Tak snad se to už konečně ustálí. Potřebujeme za zády udržet Artemis a předjet Cercle Vert. Na palubě je vše OK. Jen s morálem trochu bojujeme. Musíme se snažit ho držet nahoře. Ale to se stává, když věci nevycházejí, jak mají. Stále diskutujeme, jak zrychlit loď. Hledáme vše, každá setina uzlu může být rozhodující. Taky musíme udělat nějaké fotky a videa. Není morál, ale musíme. Přes den je horko k nevydržení, v noci na palubě na mikinu. Zdravíme čtenáře Lodních novin.“
Protože není snadné udržet morál tak vysoko, jak má být, po celou dobu závodu a dnes je na programu krize, máme k vám prosbu. Posílejte nám krátká povzbuzení pro Milana s Pierrem mailem, my je dáme všechny do jedné zprávy a dnes večer je klukům na palubu pošleme. I vy tak můžete klukům pomoci.
Ještě jedno důležité video z paluby. Pierre Brasseur jako kmotr projektu 7. kontinent hovoří o znečišťování oceánů. Mluví o tom, že začít musíme u sebe. A není důležité, že bydlíme ve středu Evropy a k moři to máme 1000 km. V oceánech stejně nakonec všechen odpad skončí…
Milan: Hey Pierre, co tam děláš?
Pierre: Milane, poslouchám moře. Ptám se ho na nejrychlejší cestu na St. Barth. Odpovědělo mi, že je to vítr kdo rozhodne. Ale prý má pro mě něco mnohem důležitějšího, co mi chce sdělit. Chce, abychom si všichni uvědomili, že voda je kolébkou lidstva a my všichni z ní pocházíme….“
Zkrátka kluci nám tímto krátkým videem sdělují, že se s Vámi chtějí podělit touto cestou o krásu oceánu a říct Vám, že tohle je potřeba chránit a je to boj nás všech!
6481
Související články
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.