Kostky jsou vrženy
Startovní pole se rozdělilo. Milan Koláček, Pierre Brasseur a většina startovního pole míří na jih. Největší favorité závodu vsadili na severní variantu trasy. Co to znamená?
Startovní pole Class40 v závodu přes Atlantik Transat Cafe L´Or v noci proplouvalo frontou. Bylo to tvrdé. Bouřky, vítr přes 40 uzlů. Plán byl za frontou otočit na jih. To také všichni udělali. Zpět na západní kurz nejprve otočilo vedoucí duo Correntin Douguet a Axel Trehin. Rychle se k nim přidali další favorizované týmy Legallais a VSF Sports. Severní skupinu posílil i dvojnásobný vítěz Vendéé Globe Michel Desjoyeaux. V současné chvíli se sázka na sever týká 9 týmů. Vedoucí trojice jsou předstartovní favorité závodu. Skupina by dnes v noci měla překonávat další frontu. Odměnou bude příznivá změna větru.
Zbytek startovního pole včetně našeho dua Koláček/Brasseur míří na jih. Tedy do pasátu. Kostky jsou vrženy, není cesty zpět. Výhodou budou stabilnější podmínky. Otázkou je, jak bude cesta na jih rychlá.
Pro naše duo znamená současná situace ztrátu. Po obratu k jihu se dostalo až za soupeře, které mělo za zády, a zatím na ně nestačí ani rychlostně. Uvidíme, co bude dále. Předpověď vždy není taková, jako se zdála. Milan si z paluby stěžoval, že vítr zeslábl mnohem více, než bylo avizováno.
Nyní to vypadá lépe pro severní skupinu. Jejím negativem však budou velmi těžké podmínky. Již za 36 hodin by ji měla čekat velmi silná studená fronta. Vítr až k 50 uzlům. A jachting je technický sport. Materiál musí vydržet.
Kdo chce vyhrát, musí nejprve dojet!
Polohu lodí najdete zde.
331
Související články
Co Milana čeká po startu?
Co Milana čeká po startu?
Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Jaké to je jet offshore závod na superrychlém závodním speciálu Class40 s profesionály? Povídal jsem si o tom s profeionálním fotografem, horolezcem a jachtařem Pavlem Nesvadbou. I on jako zkušený jachtař byl překvapen, jak je to tvrdé.