Koláček s Brasseurem na pátem místě
K důležitému mysu Finisterre zbývá 150 mil a Milan Koláček s Pierrem Brasseurem jsou na 5. místě závodu Les Sables - Horta.
Rychlostí lodí se nyní pohybují až u hranice 14 uzlů, za 4 hodiny nejrychlejší uplují přes 50 mil.
Milan s Pierrem se drží v západní pětičlenné skupině, ve které jsou největší favorité závodu. Vede duo Fabien Delahaye a Pierre Leboucher. Delahaye zvítězil ve Volvo Ocean Race na Dongfeng, byl druhý v The Ocean Race na Holcim PRB, má první a druhé místo v Transat AG2R na Figaru, byl druhý v Solitaire du Figaro, vyhrál a byl druhý v Transat Jacques Vabre. Leboucher má na svém kontě dvě třetí místa a jedno vítězství ve Figaru, dvakrát byl druhý na Ultime trimaranu v Transat Jacques Vabre. Na druhém místě Rupert Henry a Antoine Carpentier. Carpentier je několikanásobným vítězem transatlantického závodu Transat Jacques Vabre, nebo Rolem Fastner Race.
Vítězství v Transat Jacques Vabre a Rolex Fastnet Race má na svém kontě také coskipper třetí v pořadí VSF Sports Pablo Santurde del Arco, který tvoří tým s talentovaným Pep Costou. Na čtvrtém místě je před našimi ještě italský tým Andrea Fornaro a Alessandro Torresani. Pořasdí se před Finisterre ještě bude nejspíše měnit, další favorité jsou ve východní skupině, která je dále na jihu.
Otázkou nejbližších hodin je, kudy kolem mysu Finisterre. Překážkou zde je zakázaný systém rozděleného provozu. Bude výhodnější ho jet z východu, nebo od západu. A druhou otázkou je hřeben vysokého tlaku západně od Finisterre. Kde bude nejlepší místo na jeho překonání?
Polohu lodí najdete zde.
Další informace na facebookovém profilu Milana Koláčka.
266
Související články
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker
Druhá část rozhovoru s Milanem Koláčkem před závodem Les Sables - Horta. Jaké má s tratí závodu zkušenosti, co může rozhodnout a jak vypadá ideální trasa?
Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček
Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček
V neděli startuje závod Les Sables - Horta. Jak probíhají přípravy na 2500 mil dlouhou regatu a jak poučný byl první závod sezóny? O přípravě a závodu jsme si povídali s Milanem Koláčkem.
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Nákladní loď a plachetnice se srazí a plachetnice je rozlomena vejpůl. Je třeba vrak odstranit. Jak taková záchrana probíhá? Svědectví z první ruky.