Daniel Vodička / úterý 6. června 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Koláček 9 mil za nejrychlejším Milan Koláček se drží na čtvrté pozici mezi nováčky v první etapě La Solitaire URGO Le Figaro. Do cíle ve španělském Gijonu zbývá 125 mil. Startovní pole má za sebou průjezd studenou frontou s větrem o rychlosti 35 uzlů, slabou viditelností a hustým deštěm. Nyní bude vítr od severozápadu pomalu slábnout směrem k cíli. Na čele závodu je proto možné čekat zmenšování rozestupů. V celkovém pořadí závodu je Milan na 21. místě a na nejrychlejší ztrácí 9,2 míle. To je při současné rychlosti hodina plavby. Na nejlepšího mezi nováčky Pierra Lebouchera ztrácí necelé 4 míle, na druhého Juliena Pulve to je ztráta 2,2 míle a na třetího Tanguy Le Turquais 0,4 míle. Stále je tak možnost posunout se mezi nováčky na medailovou příčku. Až za Milanem je například trojnásobný vítěz Figara a účastník Vendée Globe Jeremie Beyou či dlouholetý vynikající figarista Thierry Chabagny. Jeden z favoritů závodu a účastník Volvo Ocean Race Erwan Tabarly musel z první etapy odstoupit kvůli zlomenému sálingu. Na čele závodu je nyní Adrien Hardy, Milanův parťák na palubě při závodu Quebec - St. Malo. Polohu lodí najdete zde. 3804 Tagy: KoláčekFigaroSolitaire Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven. Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.