Italia Yacht 11.98
Stále se najdou výrobci, kteří jdou plně svojí cestou. Jedním takovým je loděnice Italia Yacht. Tato loděnice je českým milovníkům jachtingu velmi známa, a to díky týmu Giulia, který závodí na jejich lodi 9.98. Po více než čtyřech letech se Giulia dočkala větší sestry 11.98. Pod designem lodě je opět podepsaný úspěšný architekt Matteo Polli, který se s tímto modelem rozloučil s interní prací v Italia Yacht a rozhodl se spolupracovat nadále externě.
Plachetnice 11.98 je koncipována velmi podobně jako menší 9.98. Loď je navržena tak, aby byla silným soupeřem v ORCi závodech, ale aby zároveň byla schopna jezdit offshore závody jako je Rolex Middle Sea Race.
Po stránce designu je vidět, že 11.98 je v mnoha směrech přerostlou verzí 9.98. Je to však pouze na první pohled. Hlavní změnou je tvar trupu, který od ostrých rysů na přídi přechází do zaoblených tvarů tak, aby na zádi boky zvedl výrazně vysoko nad vodorysku a radikálně je zalomil. Výsledkem je menší smáčená plocha trupu, ale stále zachovaná relativně široká záď pro možnost plavby ve skluzu na zadní a zadoboční vítr.
Stejně jako 9.98 i nový model bude v nabídce ve variantě s kormidelní pínou nebo dvěma kormidelními koly.
Paluba je čistá a jednoduchá. Z nabitých zkušeností na 9.98 se designéři zabývali také prouděním vzduchu po palubě, a tedy snahou po snížení odporu vzduchu během plavby. Zajímavým prvkem, který si převzala 11.98 z předchozího modelu, jsou demontovatelné lavice s boxy na zádi, díky kterým se mění šířka v kokpitu.
11.98 nabízí širokou nabídku úprav na základě přání zákazníka. Na jedné straně můžete mít pouze loď pro ORC závody v základní výbavě, na druhé straně můžete mít loď osazenou karbonovou takeláží s téměř holým interiérem. A pak je tu třetí možnost v podobě luxusně vybaveného interiéru. Pokud se nespokojíte se standardními materiály v interiéru jako jsou textilní potahy nebo lakovaný laminát, můžete si objednat luxusní kožené polstrování s vyraženými vlastními iniciály nebo obložení interiéru dýhami exotických dřevin.
Parametry
Délka
|
11,98 m
|
Délka trupu
|
11,65 m
|
Šířka
|
3,98 m
|
Ponor
|
2,10 m
|
Výtlak
|
6200 kg
|
Plocha plachet proti větru
|
93 m2
|
Plocha plachet po větru
|
160 m2
|
Nádrž na palivo
|
110 l
|
Nádrž na vodu
|
200 l
|
Výkon motoru
|
30 HP
|
Design
|
Matteo Polli/Italia Yachts
|
0RC GPH cca.
|
590
|
Více informací
|
www.italiayachts.com
|
3653
Související články
Loděnice Beneteau představila novou First 30
Loděnice Beneteau představila novou First 30
Loděnice Beneteau představila připravovanou novinku First 30. Sportovní jachta s velkým potenciálem, zajímavou cenou a skvělým rodokmenem.
Nová Sun Odyssey 380
Nová Sun Odyssey 380
Francouzská loděnice Jeanneau uvolnila první obrázky chystané novinky, kterou bude jedenáctimetrová Sun Odyssey 380. Loděnice přináší svoje úspěšné řešení se sníženými ochozy na zádi i do světa jachet pod 40 stop.
Superrychlý turistický katamaran
Superrychlý turistický katamaran
Většina běžně vyráběných katamaranů má ve vínku pohodlí. Pokud hledáte rychlost, je třeba se podívat někam jinam. Například do bretaňského Lorientu, kde sídlí loděnice Marsaudon Composites. Na podzim by měl brány loděnice opustit první katamaran ORC 57.