Daniel Vodička / úterý 5. prosince 2017 / Kategorie: Zajímavosti, Transatlantické závody Frajer Příští rok se na start Route du Rhum postaví Francis Joyon. Ve dvaašedesáti letech pojede závod přes Atlantik sám na 31,5 m dlouhém trimaranu IDEC Sport. V šedesáti letech se před nedávnem odcházelo do penze. Francisi Joyonovi, držiteli Jules Verne Trophy za nejrychlejší plavbu kolem světa, je letos 61 let. Příští rok na podzim se postaví na start sólového závodu přes Atlantik Route du Rhum. Plavba na takto velkém trimaranu je nepředstavitelně náročná fyzicky. Každá plachta váží několik stovek kilogramů, při každé otočce vinšny má i středně trénovaný jachtař pocit, že vypustí duši. Vydat se na podobnou plavbu ve dvaašedesáti letech chce kuráž. Možná ale nejde o poslední velkou sólovou plavbu velikána světového jachtingu Francise Joyona. Na rok 2019 je naplánována sólo regata kolem světa na velkých trimaranech. Že by se Joyon chystal na start? 5390 Tagy: JoyonIdectrimaranRoute du Rhum Související články Strukturální problémy trimaranu Neel Strukturální problémy trimaranu Neel Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu. Schovat se před bouří je správné řešení Schovat se před bouří je správné řešení Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge. Cesta k úspěchu je šetřit loď Cesta k úspěchu je šetřit loď Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.
Strukturální problémy trimaranu Neel Strukturální problémy trimaranu Neel Německý majitel trimaranu Neel 47 ukazuje strukturální problémy na lodi, kterou vlastní 4 roky. Praskliny po celé lodi, utrhané přepážky, určitě nelze říci, že se jedná o loď v plavbyschopném stavu.
Schovat se před bouří je správné řešení Schovat se před bouří je správné řešení Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Cesta k úspěchu je šetřit loď Cesta k úspěchu je šetřit loď Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.