Dva dny do startu Rolex Fastnet Race...
V sobotu startuje jubilejní ročník Rolex Fastnet Race. Téměř 450 lodí na startu. Ve třídě Class40 bude bojovat o nějaké pěkné umístění i Milan Koláček. Nebude na palubě sám…
Téměř 700 mil dlouhý závod z Cowes do Cherbourgu kolem majáku Fastnet u Irska slaví 100. výročí od založení. Na start se postaví téměř 450 lodí, včetně nejrychlejších Ultim trimaranů, atraktivních foilujících jachet IMOCA, nebo nadupané třídy Class40. Vedle Milana Koláčka na Inland Roots Ocean Soul, budou na startu i další čeští a slovenští zástupci. Slovenský zástupce Marek Čulen na Sun Fast 3600 Solis Ortus a Ondřej Vachel s Pavlem Roubalem na JPK 10.10 Garuda IV. Přihlášen byl i Filip Lednický na Laudato Si. U Filipa Lednického se k nám však dostala zpráva, že musel účast kvůli problémům s převodovkou vzdát. Nasvědčuje tomu i poloha lodě, která je zpět v Lorientu.
Milan Koláček startuje samozřejmě ve třídě Class40. Na startu bude 24 týmů Class40. Tentokrát budou na palubě při závodu čtyři. Vedle Milana také jeho závodní parťáci Adrien Hardy a Pierre Brasseur a navíc profesionální fotograf a jachtař Pavel Nesvadba.
Milanovi jsme dnes položili tři otázky týkající se blížícího se závodu.
Milane, máte před sebou další velký závod, tentokrát slavný Rolex Fastnet Race. Jaké vás čekají meteorologické podmínky? Co pro vás předpověď znamená, je to dobrá, nebo špatná zpráva?
Podle současné předpovědi to vypadá, že to bude na začátku bok, předobok a následně stoupačka k Fastnetu. Rychlost větru by se měla pohybovat mezi 10 a 20 uzly, tedy žádná velká raubířina. Každopádně by to pro nás mělo být alespoň ze začátku příznivé. Pokud pojedeme stoupačku, případně nějaký bočák. Zaďák je pro nás zatím otázkou. Určitě budeme testovat dvě plachty, které máme a zapojíme do toho i střední asymetrický spinaker. Je to tedy pro nás zpráva… Nevím, asi jako pro všechny.
Poplujete tentokrát ve čtyřčlenné posádce. Ty, Adrien Hardy, se kterým jsi jel první závod sezóny Normandy Channel Race, Pierre Brasseur, s ním máte za sebou závod na Azory a český jachtař a fotograf Pavel Nesvadba. Jaká bude funkce Pavla na palubě?
Funkce Pavla Nesvadby bude asi taková, aby nepřekážel, protože v kokpitu se vyhnou jen dva lidi. Nepřekážel, ale přitom natočil nějaká dobrá videa a udělal fotky, aby tím přiblížil život na palubě při offshore regatě ve třídě Class40. No a pak také aby to na lodi přežil a neublížil si. Myslím, že to pro něj vůbec nebude lehké.
Závod začíná v sobotu, jistě už si děláte routing. Kdy máte být u Fastnetu a jak dlouho vám bude trvat celý téměř 700 mil dlouhý závod?
Routing jsem ještě nedělal. Dnes v noci jsem připlul s Milanem Tomkem do Cherbourgu a nyní mám ještě práci na lodi. Něco málo ještě opravit, vyměnit tackline, vystěhovat věci, co nebudou třeba a naopak přivést zásoby a další nezbytnosti. Na routing se podívám až večer s Pierrem Brasseurem. Ale tipuji, že to bude kolem 3,5 dne, maximálně 4. Záleží na tom, kolik bude bočáku po startu. Vyjde-li to s ním, budeme velmi rychle u Wolf Rocku. Pak už je to stoupačka až k Fastnetu a zpět zaďák VMG až do cíle. Čtyři dny jsou maximum.
To je tedy od Milana vše. My doufáme, že se zadaří jak Milanovi, tak i Pavlu Nesvadbovi, který by nám mohl poskytnout mnoho zajímavého materiálu. Tedy… Pokud nerozbije foťák a neutopí dron. Přistání na závodní jachtě během regaty vyžaduje zkušeného a velmi odvážného pilot, který se nezblázní kvůli pár korunám.
Start závodu bude možné sledovat zde.
369
Související články
Milan Koláček, ohromný úspěch i prostor na zlepšení
Milan Koláček, ohromný úspěch i prostor na zlepšení
Milan Koláček zajel ve světové špičce 6. místo ve své prvním sólové regatě. Co řekl o závodu, kde jsou jeho slabiny, jaký je další program a co mu chybí?
Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou
Rozhovor s Milanem Koláčkem před druhou etapou
Ve 1400 startuje Milan Koláček do druhé etapy Les Sables – Horta. 1275 mil sólo z Azor do Les Sables. Co řekl Milan před startem?
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.