Daniel Vodička / pondělí 1. května 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Druhý mezi nováčky Milan Koláček má za sebou další závod elitní třídy Figaro Solo Maitre Coq. Skončil na 25. místě celkově, ale na výborném druhém místě mezi nováčky. Závod byl složený z několika kratších rozjížděk a závěrečné dlouhé offshore etapy. 300 mil dlouhá etapa se jela z Les Sables nejprve na jih k La Rochelle, následovala otočka a dlouhá stoupačka na severozápad až k Lorientu. V poslední části závodu startovní pole zamířilo zpět do Les Sables. V rozjížďkách kolem bójí se ukazuje, jak brilantně sóloví jachtaři ovládají své lodě. Milan v nich měl dojezdy 30, 28, 28. Velmi nepříjemné bylo, že při jedné rozjížďce poškodil solent (kosatku) který mu pak chyběl při offshore závodě. Do závěrečné offshore etapy odstartoval náš reprezentant fantasticky. Návětrnou bóji otáčel na druhém místě a dalších téměř 30 mil si držel 3. příčku. Po stočení na stoupačku se ukázalo, jak velkou ztrátou bude plavba s genou a prvním refem na hlavní, místo solentu. Milan začal na své soupeře ztrácet. Stačila desetina uzlu rozdílu. To je ve vyrovnané třídě Figaro znát. Příliš znát. Soupeři šli dopředu a Milan se propadal startovním polem. Taková chvíle má na morálku závodníka destrukční vliv. Vidět, že máte na to jet na čele, ale nemůžete. Milan se s tím ale dokázal vyrovnat a bojoval dále. Propad startovním polem se podařilo zastavit kolem 25. místa. V posledním úseku závodu Koláček ještě zabojoval a posunul se na celkovou 22. příčku. Důležité pro něj bylo ještě jedno hodnocení. Jen velmi těsně mu uteklo vítězství v kategorii Bizuth, tedy mezi nováčky. To je velký příslib do budoucna. Výsledky najdete zde. 3317 Tagy: KoláčekFigaroMaitre Coq Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven. Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.