Druhá regata Milana Koláčka
Milan Koláček má za sebou první noc regaty Solo Concarneau. Je to jeho druhý letošní závod v profesionální třídě Figaro.
V silné konkurenci závodníků, kteří Figaro jezdí už dlouhá léta, by bylo umístění v první polovině startovního pole velkým úspěchem.
Závodníci mají za sebou polovinu trati a Milanovo pořadí je možné jen odhadovat. Použitý tracker Yellowbrick je podobně spolehlivý, jako doručení balíku do ruky u České pošty. U Milana ukazuje vzdálenost do cíle 255 mil, zatímco nedaleko plující Vincent Biernes to má 152 míle. Náš odhad je, že se Milan pohybuje mezi 20. a 25. místem.
Už by to také chtělo nové plachty, na které se vybírá na Startovači, s těmi by to jelo ještě lépe.
I tak je ale fantastické, se starým materiálem, že Milan ztrácí na vedoucího Adriena Hardyho jen 2 míle (s Hardym jel loni závod Quebec – St.Malo).
Držíme palce, 18. místo by byla bomba!
3046
Související články
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Milan Koláček je prvním Čechem, který absolvoval regatu na jachtě IMOCA. Zeptali jsme se Milana, jak závod probíhal, jak náročné byly podmínky, co je na IMOCE nejtěžší, jakých výkonů dosahuje atd. Zítra se něco dozvíme o foilech, jejich trimování o letu nad hladinou a Milanových plánech.