Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.
Start před Vela Lukou, dále Sušac pravobokem, mezi Vis a Biševo, Svetac pravobokem, Drvenik Veli levobokem, Mulo levobokem a do cíle u Murteru. Předpověď slibuje bóru, která se bude přes den stáčet na severozápad. Foukat by mělo, ale nebude to již divočina jako v minulých dnech.
Kdo je po první etapě favoritem závodu? Druhá etapa někdy dokáže pořadím řádně zatřást. Navzdory této zkušenosti bych ve druhé části, a tedy i v celé regatě, favorizoval brněnský tým Martina Pospíšila, který doplul v první části na druhém místě.
Dobře známé jsou i dovednosti Jana Hirnšala, kterému by měla nově vytyčená trať, kde role štěstí je výrazně potlačena točnými body, také vyhovovat. Z první etapy však má osmičku a to bude jeho šanci na prvenství přistřihovat letky. Tým Newton se dlouhodobě dere vzhůru a bylo by překvapením, kdyby si nechal vzít medaili. K týmu Ladislava Sloty nemáme dostatek informací, tak raději mlčíme.
No a Standa Štrobl? S palubním týmem, který z kuchyně podporuje podporuje muž, jehož podoba je (skoro) neznámá, a který Velikonoční regatu zakládal a dlouho vedl? V první etapě tým zajel výborně. Ve druhé uvidíme, jak se vypořádá s technicky náročnější tratí.
Polohu lodí můžete sledovat zde.
521
Související články
Kokoti
Kokoti
Zátoka Šunj na jihu Lopudu je dnes (stejně jako i jindy) plná jachet, člunů a jiných plavidel, jejichž posádky obdivují přírodní písečnou pláž. Mnoho lodí, klid a ticho na každé z nich. A pak je tu jeden katamaran. A to jsou kokoti…
A není to málo, Antone Pavloviči?
A není to málo, Antone Pavloviči?
Stýskání nad růstem chorvatských cen zřejmě nabere letos vyšší obrátky. Jeden z našich čtenářů srovnává cenu stání v ACI marině Milna letos a v loňském roce. A je třeba říci, že naši Chorvaté opět šlápli razantně na plyn.
Řecký nebo chorvatský charter?
Řecký nebo chorvatský charter?
Často slýchám stížnosti na pracanty té či jiné charterové společnosti. Nejvíce v Chorvatsku, protože tam se plaví našinců nejvíce. Chabý servis, opravy kladivem a kdovíco ještě. Jak je to jinde? Je to o mnoho lepší?