Daniel Vodička / pondělí 25. dubna 2016 / Kategorie: Novinky Drama vrcholí Drama dlouhé 4000 mil. 7400 km pro suchozemce. To je z Prahy do Botswany, do Bangladéše, nebo přes severní pól na Aljašku. Takto dlouhý je Transat AG2R a před cílem o vítězství rozhodne match race. To jen pro představu, jak vyrovnaná je třída Figaro. Vítr před cílem zeslábl, jak jsme již před pár dny avizovali. Karibské ostrovy jsou ještě přikryté nocí, ale na moři se odehrávají souboje tělo na tělo. O vítězství si to rozdávají Gedimat a Agir. Do cíle zbývá 20 mil a obě lodě plují na dohled. Jejich rychlost spadla k nule a nyní se pomalu zvedá. Za nimi si jede pro třetí příčku Generali a o čtvrté místo svádějí souboj Cercle Vert a Bretagne – CMB Performance. Nás zajímá pořadí dále. Artemis je šestá, sedmá Bellocq Paysages a na ní dotírá naše Fulgur-Evapco. Držme Milanovi s Pierrem palce, třeba se ještě naskytne šance o jedno místo si polepšit. Ve slabém větru není nic ztraceno. Jen mimochodem. Na nejlepší závodníky ve třídě Figaro ztratili Milan s Pierrem jen 60 mil. Na 4000 mílích. S minimálním tréninkem, s neporovnatelným zázemím, s mnohem starším vybavením. To je úspěch. Není to medaile, jak bychom si všichni přáli, ale to bylo přání nereálné. Jsme ve třídě Figaro. Zde se nehraje na náhody. Zde je vše o dřině. O létech dřiny. O neustávajícím tréninku v létě a v zimě. A tady je na místě přiznat, že z časových i finančních důvodů na tom byli s tréninkem Milan s Pierrem neporovnatelně hůře. Proto je úspěchem k neuvěření to, že se dokázali po celou dobu závodu udržet v kontaktu s nejlepšími. Klobouk dolů. A pokud se najde dostatečné finanční zabezpečení proto, aby mohl Milan dále plnohodnotně trénovat a závodit, je jasné, že za rok bude bojovat o příčky nejvyšší. Polohu lodí najdete zde. 2457 Tagy: KoláčekTransatFigaroAG2RBrasseur Související články Zběsilá jízda, naši již devátí (video) Zběsilá jízda, naši již devátí (video) Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle. Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker Druhá část rozhovoru s Milanem Koláčkem před závodem Les Sables - Horta. Jaké má s tratí závodu zkušenosti, co může rozhodnout a jak vypadá ideální trasa? Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček V neděli startuje závod Les Sables - Horta. Jak probíhají přípravy na 2500 mil dlouhou regatu a jak poučný byl první závod sezóny? O přípravě a závodu jsme si povídali s Milanem Koláčkem.
Zběsilá jízda, naši již devátí (video) Zběsilá jízda, naši již devátí (video) Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.
Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker Koláček: Náročný Biskaj a dlouhý spinaker Druhá část rozhovoru s Milanem Koláčkem před závodem Les Sables - Horta. Jaké má s tratí závodu zkušenosti, co může rozhodnout a jak vypadá ideální trasa?
Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček Se špičkou můžeme držet krok, řekl Milan Koláček V neděli startuje závod Les Sables - Horta. Jak probíhají přípravy na 2500 mil dlouhou regatu a jak poučný byl první závod sezóny? O přípravě a závodu jsme si povídali s Milanem Koláčkem.