Daniel Vodička / pondělí 25. dubna 2016 / Kategorie: Novinky Drama vrcholí Drama dlouhé 4000 mil. 7400 km pro suchozemce. To je z Prahy do Botswany, do Bangladéše, nebo přes severní pól na Aljašku. Takto dlouhý je Transat AG2R a před cílem o vítězství rozhodne match race. To jen pro představu, jak vyrovnaná je třída Figaro. Vítr před cílem zeslábl, jak jsme již před pár dny avizovali. Karibské ostrovy jsou ještě přikryté nocí, ale na moři se odehrávají souboje tělo na tělo. O vítězství si to rozdávají Gedimat a Agir. Do cíle zbývá 20 mil a obě lodě plují na dohled. Jejich rychlost spadla k nule a nyní se pomalu zvedá. Za nimi si jede pro třetí příčku Generali a o čtvrté místo svádějí souboj Cercle Vert a Bretagne – CMB Performance. Nás zajímá pořadí dále. Artemis je šestá, sedmá Bellocq Paysages a na ní dotírá naše Fulgur-Evapco. Držme Milanovi s Pierrem palce, třeba se ještě naskytne šance o jedno místo si polepšit. Ve slabém větru není nic ztraceno. Jen mimochodem. Na nejlepší závodníky ve třídě Figaro ztratili Milan s Pierrem jen 60 mil. Na 4000 mílích. S minimálním tréninkem, s neporovnatelným zázemím, s mnohem starším vybavením. To je úspěch. Není to medaile, jak bychom si všichni přáli, ale to bylo přání nereálné. Jsme ve třídě Figaro. Zde se nehraje na náhody. Zde je vše o dřině. O létech dřiny. O neustávajícím tréninku v létě a v zimě. A tady je na místě přiznat, že z časových i finančních důvodů na tom byli s tréninkem Milan s Pierrem neporovnatelně hůře. Proto je úspěchem k neuvěření to, že se dokázali po celou dobu závodu udržet v kontaktu s nejlepšími. Klobouk dolů. A pokud se najde dostatečné finanční zabezpečení proto, aby mohl Milan dále plnohodnotně trénovat a závodit, je jasné, že za rok bude bojovat o příčky nejvyšší. Polohu lodí najdete zde. 2284 Tagy: KoláčekTransatFigaroAG2RBrasseur Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven. Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.