Dostalo nás bezvětří po startu…
Naše dvojice Pavel Roubal a Milan Koláček skončila na 8. místě v závodě Minifastnet. O průběhu závodu jsme mluvili s Milanem Koláčkem.
Osmé místo je sice daleko od medaile, přesto jde o úspěch našich barev. Již v první třetině závodu však bylo znát, že čelo startovního pole je pryč. Kde jste ztratili?
Ze hry o lepší umístění jsme vypadli již nedlouho po startu. Podařilo se nám sice odstartovat dobře, bohužel na méně výhodné straně startovní čáry. Tuto nevýhodu jsme dokázali dohnat a k mysu Cap de la Chevre jsme se dostali ve vedoucí skupině. Severovýchodní vítr za mysem lehal. S tím jsme počítali a drželi jsme se daleko. Přesto jsme se celá vedoucí skupina dostala do bezvětří. Z celé vedoucí skupiny však k nám přišel nový vítr jako poslední a naši soupeři nám ujeli. Navíc v Chenal du Four chytili stále ještě příznivý proud a naše ztráta bohužel ještě narostla.
To však bylo na začátku závodu. Dále již nebyla šance se přiblížit?
V podstatě ne. Kurz byl letos v podstatě přímý. Nebyla šance na taktiku. Bylo to o rychlosti. V takové konkurenci, jaká je na Minifastnetu, nemáte mnoho příležitostí dojet soupeře jen na rychlost.
Škoda. A jak ses cítil rychlostně za kormidlem Mini. Býval jsi přeborník, nyní si ale na Mini dlouho neseděl.
Ano, neseděl jsem na Mini přibližně dva roky a to se na projeví. Trvalo mi, než jsem se rozjel. Zpočátku jsem neměl cit pro jemný trim, který je třeba k využití potenciálu lodě na 100 %. Časem se to ale zlepšilo.
A jaké to je na Mini po zkušenosti z větších lodí?
Především mokré. Mokré a nepohodlné. To je to, co mě napadne hned jako první.
A jaký závod plánuješ nyní?
Na podzim bych měl jet na Figaru Middle Sea Race. Spolu s Pavlem Štolbou, který je majitelem ledě. Kvůli tomu jsem nyní trávil dlouhé dny úpravami lodě. Přidělal jsem karbonový čelen a udělal jsem ještě nějaké úpravy do handicapu. Tak uvidíme.
6729
Související články
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Když nechce naskočit motor (1. díl)
Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu)
Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.