Další vězeň Ždrelacu
Dnes si most Ždrelac přidělal na pažbu další zářez. Katamaran, podle fotografie to vypadá na Bali. Doprava v místě stála oběma směry cca hodinu.
Jak už to často bývá, katamaranu se podařilo dostat pod most a tam se zaklínil a nemohl ani tam, ani zpět,. Po několika pokusech se podařilo loď, vedenou špatným navigátorem, vysvobodit člunům kapitanátu a policie. Následovalo řešení činu s pomorskou policií, které zřejmě bude znamenat pro skippera katamaranu nemalou finanční újmu. Půjde jen o první část ekonomické ztráty, další nastane při pátečním odevzdávání pošramocené lodě.
Vzhledem k tomu, na kolik přijde tento a další podobné pokusy pojišťovny, by možná stálo za to, na most postavit muže s laserovým měřičem. A s puškou. V případě, že by změřil více než 16,5 metru, měl by povolení střílet.
Myslím, že pro světový jachting by to velká ztráta nebyla.
Video zde.
1940
Související články
Pozor na hmotnost na katamaranu
Pozor na hmotnost na katamaranu
Vícetrupé jachty vás lákají kvůli rychlosti? Potom si dejte dvojnásob pozor, co vše si na palubu berete a jak (ne)zbytné věci na lodi rozložíte. Vliv na plavební vlastnosti je významný.
Stoupačka na katamaranu? Jak na to?
Stoupačka na katamaranu? Jak na to?
Polární diagramy katamaranů nevypadají na to, že by bylo možné se dostat rychle do cíle, který leží proti větru. Není to tak docela pravda. Je ale nutné zvolit odlišnou strategii.
Kolik je příliv na Jadranu
Kolik je příliv na Jadranu
Jaký je na Jadranu rozdíl hladin mezi přílivem a odlivem? Je to zanedbatelné, nebo by někdy a někde stálo za to se jím zabývat? A nejde jen o nasednutí na mělčinu, problémem může být plavba pod mostem.