Další velký chorvatský most povede na Pašman
Ostrovy Pašman a Ugljan spojí s pevninou most. Letos to ještě nebude, ale již nyní se vytváří studie proveditelnosti. Jak to bude s plavbou plachetnic Pašmanským kanálem a kde se bude most nacházet?
Na studii proveditelnosti za 700 000 HRK se již pracuje. Má ji na starost světoznámá firma Ernst & Young. Na stole jsou dvě varianty, které se liší jen mostem samotným. Trasa by začínala mezi městečky Sveti Petar a Turanj nedaleko Biogradu. Jeden z pilířů by stál na ostrůvku Ričulj vedle známého Galešnjaku, který má tvar srdce. Celková délka mostu bude kolem 2,2 km.
Grafika Otokpasman.hr
A lodníci z trajektů v Biogradu nebudou mit co žrat!
První varianta počítá s mostem ve výšce 35 metrů nad mořskou hladinou, který bude mít rozestupy mezi pilíři 90 m.
Druhou variantou je zavěšený most s výškou 40 m a šířkou mezi pilíři 140 m. Ve druhé variantě se počítá i s chodníky o šířce 1,2 m na každé straně vozovky.
Grafika Otokpasman.hr
4559
Související články
Poznáte toto místo?
Poznáte toto místo?
Prozradíme vám, že je to přístav, za který se svého času platilo 20 kun. To už dnes neplatí a kuny už také nejsou. Kolik jste v přístavu naposled zaplatili?
Manuál předavače lodí
Manuál předavače lodí
Při přebírání jachet na začátku charteru se často dožadujete věcí, o kterých si myslíte, že na ně máte nárok. Zbytečně. Borec na druhé straně barikády dokáže vaše ataky odrážet s profesionální dovedností. Podívejte se, jaké jsou jeho zbraně.
Ztroskotání trajektu na Premudě
Ztroskotání trajektu na Premudě
V pátek v 1820 ztroskotal trajekt Princ Zadra u ostrova Premuda. Podle svědků najel plnou rychlostí na útes Bračići na dohled od přístavu Krijal. Na palubě bylo 72 pasažérů. Druhý den šel ke dnu. Na potápěčské mapě Jadranu přibyl nový vrak.