Daniel Vodička / pátek 17. března 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Czeching the Edge V poledne startuje Solo Normandie. Letošní premiéra profesionální offshore třídy Figaro s Milanem Koláčkem na startovní čáře. Pojede se nebezpečnými vodami severně od Bretaně. Podívejte se na mapu oblasti, ve které se bude závodit. Stovky a tisíce útesů a mělčin. Oblast s největším přílivem v Evropě, ve springu přesahuje rozdíl hladin 13 metrů. Rozsáhlé oblasti, které se za odlivu vynořují z vody. Například Iles Chausey, nebo Plateau des Minquiers. A samozřejmě přílivové proudy. Dva uzle jsou zde standard, 6 uzlů není žádná výjimka a dokonce u Cap de la Hague, v místě nazvaném Alderney Race, může rychlost proudu přesáhnout i 10 uzlů. Fouká-li vítr proti proudu, můžete zde potkat 4 metry vysoké vlny, které jsou jen 50 metrů dlouhé. Tedy extrémně strmé. Přijedete ve špatnou dobu? Počkáte si. Několik hodin. Můžete mít krásný vítr v zádech a stejně usilovně couváte. Když máte dobře vytrimováno, couváte pomaleji než soupeři… Bezpečnost Pořadatelé závodu se kvůli předpovědi rozhodli trasu závodu změnit. V noci má foukat mezi 30 a 40 uzly. Nechtěli pustit 24 sólových jachtařů halzovat v těchto podmínkách v provozu kanálu La Manche. Proto většina závodu proběhne mezi mysem Cap de la Hague a severním pobřežím Bretaně. Tady alespoň nejezdí nákladní lodě. Routing Bude to náročné. Nebezpečné vody, mnoho manévrů a mimořádná konkurence. Routing tvrdí, že celou trasu je možné zvládnout za 35 hodin. Pokud se podíváte na množství manévrů, je jasné, že to bude 35 hodin bez nejmenšího odpočinku. Závod startuje v poledne a my ho budeme podrobně sledovat na Twitteru Lodních novin. Na Startovači jede v současné chvíli kampaň na nové plachty pro Milana Koláčka. Cena sady plachet se pohybuje kolem půl milionu. Milan se snaží dát dohromady 300 000 Kč. Čtenářů Lodních novin je přes 8000 měsíčně. Pokud pošle každý 100 Kč, bude mít Milan parádní plachty zabalené mašlí. 4474 Tagy: KoláčekFigaro Související články Co Milana čeká po startu? Co Milana čeká po startu? Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory. Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí. Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka Jaké to je jet offshore závod na superrychlém závodním speciálu Class40 s profesionály? Povídal jsem si o tom s profeionálním fotografem, horolezcem a jachtařem Pavlem Nesvadbou. I on jako zkušený jachtař byl překvapen, jak je to tvrdé.
Co Milana čeká po startu? Co Milana čeká po startu? Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka Jaké to je jet offshore závod na superrychlém závodním speciálu Class40 s profesionály? Povídal jsem si o tom s profeionálním fotografem, horolezcem a jachtařem Pavlem Nesvadbou. I on jako zkušený jachtař byl překvapen, jak je to tvrdé.