Colreg, komentovaná pravidla
Na představení jachtařské knížky není nejvhodnější doba, ale přeci se nepodvolíme diktátu čínského viru… Kniha Tima Bartletta obsahuje nejen Colreg samotný, ale především jednoduché vysvětlení všech pravidel, které Colreg obsahuje.
Pravidla Colreg jsou dopravními předpisy na moři. Pravidla, kterým musí rozumět každý kapitán jachty. Na rozdíl od našich zákonů jsou velmi stručná. To ale neznamená, že musí být každému hned jasná. Tim Bartlett k pravidlům přidal vysvětlení, která objasňují jednotlivé části široké veřejnosti, nejen tedy námořním profesionálům. Právní mluva je někdy laikům špatně srozumitelná a zrovna v dopravních předpisech je jistota nutná.
Bartlett vysvětluje pravidla lidským jazykem a tam, kde je třeba, používá také všeobjasňující nákresy.
Součástí knihy jsou i zvuková znamení, denní znaky a světelné označení lodí. Jde o knihu, kterou je dobré si přečíst a vozit ji v lodní knihovně.
Překladu knihy by bylo možné vyčíst, že se někdy nedrží zaběhlých českých termínů, ale to není vada, která by omezovala její využití. Klady nad tímto negativem jasně převažují.
Knihu vydalo nakladatelství IFP Publishing.
Knihu si můžete objednat zde.
4772
Související články
Kotevní světlo na vrcholu stěžně?
Kotevní světlo na vrcholu stěžně?
Stojíte-li v zátoce na kotvě, jaké světlo máte rozsvíceno v noci? Je to klasické bílé kruhové kotevní světlo na vrcholku stěžně? Podle COLREGu je to správně. Myslíte však, že je to bezpečné?
Nouzová signalizace na moři
Nouzová signalizace na moři
Většina z jachtařů už dnes asi ví, že o pomoc na moři si nejlépe můžeme zavolat pomocí VHF, která je ideálně vybavena DSC kontrolerem. Většině z nás také pravděpodobně naskočí jako další možnost použití speciální nouzové pyrotechniky. Ale jsou i další možnosti, jak dát na moři najevo, že potřebujeme pomoct.
Jak mám svítit v noci?
Jak mám svítit v noci?
Pluli jste někdy v noci? Potkávali jste jiné jachty a byli jste zmateni? Není to nic neobvyklého. Možná i více než polovina jachet svítí jinak, než je třeba. Zmatek je jedna věc, důsledky věc druhá. Nemohou se pak divit, že jim jiné lodě nedají přednost.