Co se stane když…
Umíte se s jednotrupou plachetnicí s jedním motorem a jedním listem kormidla posouvat bokem? Myslím, že by to mělo jít. Jen je třeba vědět jak.
Abychom byli korektní, je třeba ještě na začátek dodat, že loď musí být vybavena příďovým propelerem. Jak potom postupovat?
Představte si, že stojíte bokem u mola, před vámi i za vámi je jachta. Jak to udělat, abyste odpluli bokem?
Začneme pohybem zádě. Aby se záď pohnula od mola, je třeba stočit kormidlo k molu a zařadit krátký přední chod. Proud vody poslaný lodním šroubem na vytočené kormidlo odstrčí záď od mola. Pokud ale k tomu s citem použijeme příďový propeler, odskočí od mola i příď. Jachta se pohne bokem mírně dopředu.
O podobných manévrech se můžete dozvědět více na našich kurzech.
4116
Související články
Pozor s bočním větrem
Pozor s bočním větrem
Při zajíždění zádí k molu s bočním větrem se můžete dostat do velmi nepříjemné situace. Stačí drobná chyba a již atakujete vedle stojící jachtu svojí kotvou. Jak se nepříjemné situaci vyhnout?
Kdy se můžete v Praze zlepšit v přístavních manévrech
Kdy se můžete v Praze zlepšit v přístavních manévrech
Červencové termíny přístavních manévrů v Praze jsou plné. Chcete-li se zlepšit za kormidlem před svojí plavbou, chcete-li získat jistotu, naučit se nové postupy, prostě zjistit jak na to, máte už možnost jen v srpnu. Volná místa na praktických kurzech v centru Prahy.
Proč se snažíme dávat jednoduché návody?
Proč se snažíme dávat jednoduché návody?
Včerejší článek o technice zajíždění pro přístavu vyvolal na FB hodně reakcí. Některé nesouhlasné. Proč navrhujeme jedno řešení a ne jiné? Proč navrhujeme A, když řešení je celá řada? Je to jednoduché, naše dlouholetá zkušenost nám říká, co je pro nováčky za kormidlem (to může být i ten, kdo jezdí 5 let na týden) nejjednodušší, co se nejlépe naučí, co je nejbezpečnější. vycházíme ze zkušenosti za kormidlem i zkušeností při výuce.