Daniel Vodička / čtvrtek 23. června 2016 / Kategorie: Ostatní regaty, Novinky Co se stalo s Pogo Dancer před cílem? Konečně máme zprávu o nešťastném závěru Minifastnetu od Milana Koláčka: „Zajeli jsme s Pavlem Roubalem krásný závod, který jsem si od startu až téměř do cíle užíval. Téměř do cíle. Na posledních 10 mil se pokusím zapomenout. Od rána bylo jasné, že nás soupeři v zátoce před cílem dojedou. Vítr zde vždy slábne. Dojedou, ale ne předjedou. Věřil jsem, že je udržíme za zády. Mířili jsme přímo do cíle a vítr slábnul. Pak přišel mrak a začalo pršet. A vítr lehnul. Najednou. Začal nás snášet proud. Soupeři viděli na AIS, že se náš postup vpřed zastavil a měli dost času na to, aby otočili a zamířili k severu. My jsme se také snažili hned otočit a jet za nimi. Sundali jsme spinaker a vyměnili ho za Code 5. Doufal jsem, že se dostaneme přeed pronásledovatele. Proud nás ale snášel tak, že jsme museli plout ještě více k severu. Znamenalo to dolů s Code 5 a místo něho vytáhnout genu. Z nešťastného místa jsme se propracovávali rychlostí jen kolem 2 uzlů. Soupeři dále ve středu zátoky letěli 6 uzlů. Toto byla nakonec chvíle, která rozhodla. Nešťastná chvíle. Přitom se nám celý závod dařil. Dvakrát jsme vsadili na jinou taktiku než soupeři a dvakrát to vyšlo. Měli jsme rychlost, byli jsme rychlejší, než soupeři. Jeli jsme parádní závod. Pak přišly nešťastné poslední 2 hodiny. To už nebudu opakovat. Jednou jsem to již řekl a nyní je třeba nešťastných 120 minut vymazat z hlavy. Díky za podporu. Doufám, že budete sledovat i můj příští závod. Bude to Quebec – St.Malo a začíná již za 17 dnů.“ 6915 Tagy: KoláčekMiniMinifastnetRoubal Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven. Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.