Search
× Search
Co dělá Milan Koláček, když nezávodí?
Daniel Vodička

Co dělá Milan Koláček, když nezávodí?

Podíváme se na současný program Milana Koláčka, který závodí v profesionální třídě Class40 a vede si skvěle. Jaký je jeho program po Fastnetu? Odpočinek, nebo sprint za povinnostmi?

A vlastně, proč začínat po Fastnetu, začneme před Fastnetem, tedy poté, co dojel na vynikajícím 6. místě ve druhé etapě závodu Les Sables – Horta jen půl hodiny za vítězem a 6 minut za třetím.

Chybí boat captain...

Zatímco ostatní závodníci se po projetí cílem o svoji jachtu nestarají, protože veškerý další servis za ně převezme jejich boat captain až po start dalšího závodu, Milan to má jinak. Jeho rozpočet ani zdaleka nedosahuje úrovně ostatních závodníků ve špičce, ve které se pohybuje. Po průjezdu cílem se tedy trochu vyspí, nají a jde uklízet loď. Vysušit plachty i podpalubí, plachty sbalit, uklidit veškerý nepořádek, který uvnitř během závodu vznikl, začít s opravami, vynosit zbylé jídlo, oblečení, odsolit a připravit loď na převoz do Lorientu.

Chvilku doma v Lorientu

Následuje přesun do Lorientu, kde během pobytu ve Francii bydlí. Je třeba trochu odpočinku po náročném závodě. Času je minimum, blíží se Fastnet a je třeba zařídit mnoho věcí před startem.  Má štěstí, nemusí do Les Sables pro loď, tu mu do Lorientu přepraví Adrien Hardy.

Jakmile je loď v Lorientu, je tu závod s časem. Je třeba vše připravit na Rolex Fastnet Race. Opravit potřebné, nakoupit jídlo, zabalit, rozdělit ho do tašek, vyřídit nutnou administrativu kolem závodu, připravit se na bezpečnostní kontroly, vystěhovat z lodě vše nepotřebné a nastěhovat vybavení na Fastnet.

Znovu na palubu

Start Fastnetu se blíží, je nezbytné přepravit loď do Cherbourgu, kde proběhnou kontroly lodě a dořeší se vše nutné před startem. S přepravou lodě do Cherbourgu pomáhá Milanovi Milan Tomek, se kterým vyhrál Rolex Middle Sea Race. Nemusí tedy jet sám. Je to téměř 270 mil.

Cherbourg a v noci na start

Před startem Fastnetu v Cerbourgu je ještě třeba stihnout bezpečnostní prohlídku, meteo brífink a další instruktáže, které závodu předcházejí. NEní kdy ani na prohlídku města.

Je tu den před startem. Poslední prohlídka lodě, poslední opravy a úpravy, nalodění členů posádky a jejich vybavení. Rychlá večeře a kolem půlnoci se vyplouvá. Pluje se přes kanál do Cowes na start. Do místa startu Milan s týmem připlouvá ráno před startem.

Následuje vyčerpávající závod, o kterém se znovu nebudeme rozepisovat.

Ani v cíli nepřijde odpočinek

Do cíle Fastnetu připlouvá vedoucí skupina Class40 po 3 dnech a 10 hodinách. Naprosto vyčerpaný je Milanův tým v přístavu někdy kolem 11. hodiny večerní. Ještě rozbor závodu a kolem 2. hodiny ranní do postele. Už od časného rána se bude řešit protest.

Druhý den místo odpočinku čeká Milan na řešení protestu. Samo jeho projednávání zabralo více než 2 hodiny. Výsledek byl nakonec nepříznivý, o tom jsme ale už psali. Je to zklamání, které ubírá síly. 

Kolem poledního se Milan musí rozhodnout. Zůstat v Cherbourgu další 3 dny, nebo hned odplout do Lorientu. Dokud to počasí dovolí. Bez boat captaina se o vše musí postarat sám.
Protože po dlouhé době se bude muset co nejrychleji vrátit do České republiky, kde má další povinnosti, rychle sedá na loď a znovu vyplouvá. Před sebou má cca 270 mil do Lorientu.

Sepsat seznam prací před cestou

Po připlutí do Lorientu hodinu po půlnoci krátký spánek a od rána již znovu běh kolem lodě. Je třeba připravit seznam toho, co vše bude třeba na lodi udělat, co se bude měnit, co opravovat, objednat potřebné práce, zajistit servis v maríně… Znovu v ostatních týmech práce pro boat captaina. Na kterého ale Milan nemá finance.

Povinnosti doma

Další spěchem nabitý pracovní den kolem lodě. A pak vyrazit do Čech. Tedy, vlastně do Brna. 1600 km v autě.

V Brně čekají resty ve firmě, která Milana živí. Vyrábí střechy na flybridge katamaranů Fontaine Pajot. Nebyl zde přes měsíc, nahrnuly se objednávky, resty v administrativě... Práce jak na kostele. Tři dny v Brně, pak do Prahy. Na schůzku se současnými sponzory a případnými sponzory budoucími. Jsou třeba další finance, na tento rok, na účast v Transat Cafe L´OR, minimálně na boat captaina, který pomůže s přípravou na velký závod. Byly by ale také třeba nějaké nové plachty, případně další úpravy na lodi. Je toho hodně. Také budou nutné finance na příští rok. To pojede sólo transat Route du Rhum.

Vyčerpávající fofr

Je to neskutečný fofr, který musí Milan zvládnout. Jeho rozpočet je v porovnání s ostatními velmi malý a vše si musí dělat sám. Nezbývá tak už čas na více tréninku, na meteorologii, na důležitá školení na ideální nastavení autopilota, na odpočinek…

Dobrá zpráva na závěr

Závěr Fastnetu byl sice pro Milana zklamáním, ale jedno pozitivum přinesl. Vynikající jízdy našeho týmu si všimla francouzská firma, která přišla v cíli sama s nabídkou menšího sponzoringu na podzimní Transat Cafe L´OR. Bude tak na novou kosatku a spinaker.

Škoda, že podobně si výkonů Milana Koláčka necení firmy u nás.

466
Na horu