Class 40 bez přídě
Vývoj závodních jachet letí v posledních letech cvalem. Jednou z cest, kterou uhání, jsou jachty s kulatou přídí. Průkopníkem v tomto směru je designér David Raison.
V roce 2011 zvítězil David Raison v závodu Minitransat na svém vlastním designu Magnum. Ošklivá jachta s kulatou přídí nedala svým soupeřkám šanci. Od té doby kralují jachty tohoto typu třídě Classe Mini.
Magnum způsobila změny i ve třídách Class 40 a Imoca, ale nebyly na první pohled tak výrazné. Přídě se rozšířily, ale stále zůstaly příděmi.
Nyní přichází revoluční změna do třídy Class 40. Nová jachta Credit Mutuel Iana Lipinského bude klasickým designem Davida Raisona. Podívejte se na širokou kulatou příď. Jak si novinka povede bychom měli vidět již na podzim při Transat Jacques Vabre.
Můžeme si všichni říkat, že taková jachta není hezká. Ztrácí elegantní tvary, na které jsme byli zvyklí. Na druhou stranu je jasné, že bude-li podobně rychlejší, jako byla v roce 2011 Magnum, budou nadále jachty Class 40 vypadat takto. A stejnou cestou půjdou i běžné turistické jachty. Představte si čtyřicítku s dvojicí kajut na přídi… Fantasie pro charterové firmy. A na estetiku si zvykneme.
4997
Související články
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.
Asi nevyhraje soutěž krásy…
Asi nevyhraje soutěž krásy…
S vysokou pravděpodobností nepůjde o nejhezčí jachtu roku. Má ale svá pozitiva a svoji klientelu si tak najde. Jde o větší sestru známé Mojito 650.
Turistická jachta budoucnosti
Turistická jachta budoucnosti
Svět závodních offshore jachet se od světa jachet turistických před pár lety utrhl a turistické lodě se mu nedokázaly přiblížit. SKAW může být první lodí, která výhody závodních jachet vnese do turistického jachtingu a tyto dva směry znovu přiblíží.