Chybovat může každý
Trénujeme přístavní manévry v zátoce Sutomišćica a stala se nám taková nečekaná věc…
Stjíme bokem u mola a zrovna trénujeme odplouvání přes záďový spring. Jsme vytočení přídí cca 30°od mola a chceme odplouvat. V té chvíli ale připlouvá cca 6 m dlouhý motorový člun s přívěsným motorem o výkonu 225 HP. Molo, u kterého stojíme, je dlouhé cca 500 metrů, ale člun stále míří co nejblíže k nám. Nezdá se mi to, ale co… Počkáme, až se vyváže a pak budeme pokračovat.
Foto Daniel Vodička
Z tohoto boku je poškození na přídi méně patrné.
Už je pár metrů od mola a kormidelník se chystá zabrzdit. Chyba. Vypadá absurdně, ale dojít k ní může. Místo brždění plný plyn vpřed.
Přišel náraz přídí do mola. Láme se krátký čelen, člun se odráží bokem a zbytkovou rychlostí se zasune mezi molo a nás. Zastaví ho až náraz do trupu plachetnice.
Naštěstí měl na boku trupu masivní gumovou lištu. Na plachetnici je jen šmouha po gumě, škoda žádná. Bylo to překvapivé, ale takový úder nezpůsobil žádné poškození. Motorový člun byl na tom pochopitelně hůře.
3151
Související články
Co vám ještě můžeme na podzim nabídnout?
Co vám ještě můžeme na podzim nabídnout?
Poslední letošní kurz přístavních manévrů. Poslední místo na plavbě Zadar – Vieste – Zadar s výukou klasické navigace. A jedno uvolněné místo na parádní plavbě z Malty do Šibeniku přes Sicílii a Řecko.
Motorový člun těžce zranil plavkyni
Motorový člun těžce zranil plavkyni
Na Murteru v Betině 72letý Němec na gumáku s motorem cca 150 metrů od břehu nalétl na 47letou plavkyni a těžce ji zranil.
Jak se opravuje díra v přídi. Chorvatská metoda
Jak se opravuje díra v přídi. Chorvatská metoda
Před pár dny jsme psali o motorovém člunu, který ve Splitu v plné rychlosti vylétl na nábřeží. Zdá se, že už brzy zase popluje. Stačí ještě trochu tmelu…