Český elektrický katamaran IC36
České duo Jaromír Popek a Tomáš Jonáš Janda dokončují vývoj i výrobu prvního prototypu výjimečného katamaránu IC36. Jde o plavidlo, které společnost plánuje vyrábět v České republice. Katamarán právě prochází certifikací a oficiálně bude uveden na trh na jaře 2020. Objednávat lze již nyní s dodací lhůtou v 12-15 měsíců.
Konstrukci tvoří ultralehký vakuovaný kompozit z epoxidu, skelných vláken, karbonu a kevlaru s pěnovým jádrem. Většina prvků v lodi je strukturálně spojena s trupem. Celková váha 36 stop dlouhého plavidla se pohybuje od 2,2 do 2,8 tuny podle výbavy. Nízká hmotnost, design trupu pod vodoryskou a promyšlené ovládání plachet dělají z této lodě opravdový Hi-Tec produkt. Katamarán IC36 je velmi rychlý. Za vhodných podmínek dokáže plout až 1,4násobkem rychlosti větru. Výjimečnou vlastností plavidla je možnost převozu osobním automobilem s tažným zařízením do 3,5 tuny. Katamarán lze také jednoduše demontovat a poslat na libovolné místo v klasickém kontejneru. Další výhoda oproti plavidlům ve stejné kategorii a velikosti.
Inovativní jsou i použité technologie pohonu. „IC36 ve výbavě Independence jsme dali do vínku lehký elektromotor s hydrogenerátorem od firmy Oceanvolt. Loď doplňuje energii do svých baterií pomocí výkonných solárních panelů a za plavby pod plachtami ze dvou elektromotorů, resp. hydrogenerátorů. Je tedy zcela tichá a energeticky soběstačná.“ Informuje spoluzakladatel společnosti Jaromír Popek.
Také vzhledově se IC36 výrazně odlišuje od ostatních katamaránů na trhu. „Dynamicky řezaná střecha s kolmým zasklením a posuvným zastíněním kokpitu zlepšuje aerodynamiku a dojem ze sdíleného prostoru, proslunění a charakteru plavidla. Při závodech nebo nepřízni počasí může uživatel sklopit zadní solární panely, aby nezvyšovaly odpor větru a ze stejného důvodu odkrýt i boční slídy zastřešení. Ty pak lze jednoduše připojit např. na kotvišti nebo v marině při opuštění lodě. Pro závody nebo do drsných podmínek lze střechu jednoduše odejmout a vytvořit stream lined affshore racer.“ Doplňuje designer a stavitel dvoutrupých lodí Tomáš Jonáš Janda.
Spojení moderního designu a nejnovějších technologií zaujalo největší světový časopis o vícetrupých lodích Multihulls World. Ten na začátku října spolu s odbornou porotou nominoval katamarán IC36 do ankety "Multihull of the year 2020" v kategorii do 40 stop.
Novinka je k dispozici ve třech variantách výbavy. První verze je zaměřená na závodní jachtaře. Dostala jméno RAW. Jde o ryze sportovní speciál bez zastřešení s důrazem na co nejnižší váhu i aerodynamiku. Je vybavena závěsným motorem, karbonovým otočným stěžněm vyvinutým společně s firmou Pauger a daggerboardy. Také hlavní i přední nosník včetně čelenu jsou z uhlíkového kompozitu. Vše doplňuje sofistikovaný závodní hardware.
Druhá výbavová verze nese označení Pacer. Takto vybavený katamarán spadá do kategorie pohodlných a plně vybavených rodinných cruiserů s komfortními prvky pro rodinnou dovolenou. Je vybavena dieselovým motorem a hliníkovým stěžněm s velmi jednoduchým ovládáním. Svou komfortní výbavou je plavidlo určeno pro delší pobyty na moři.
Vlajkovou lodí je pak IC36 ve výbavě Independence. Katamarán je v tomto případě vybaven energeticky soběstačným a tichým elektromotorem s hydrogenerátorem, kompletní sadou solárních panelů a vůbec veškerým Hi-Tec vybavením, které má loděnice k dispozici. Zákazník v této výbavě dostane ty nejnovější dostupné technologie z oblasti sportovního jachtingu a zároveň si může užívat v této kategorii očekávaný komfort.
Technické parametry katamaránu IC36:
Overall length (LOA): 11 m
Length at waterlline (LWL): 10,82 m
Beam: 6,2 m
Bridgedeck clearance: 80 cm
Weight: 2,2 - 2,8 t
Draft: 0,85 - 2 m
Mast height: 15 m
Mainsail: 42 m2
Jib: 18 m2
Code 0: 46 m2
Berths: 6 - 8
Water: 2 x 160 l
Engines: 2 x Oceanvolt 6 kW
Transport width: 2,55 m
Designer: Tomas Jonas Janda, Vladimir Zak, Jaromir Popek
Cena od: €195.000 bez DPH
Více zde.
Článek je komerční prezentací.
4547
Související články
A není to nízko, Antone Pavloviči?
A není to nízko, Antone Pavloviči?
Kotvíme u Vrgady, nedaleko motorák honí grupu delfínů a od Biogradu se blíží katamaran s vytaženou hlavní plachtou. Ráhno posazené tak šeredně vysoko, že hlavaska připomíná spíše jen větší japonskou vlajku bez rudého středu.
Kurzy přístavních manévrů na katamaranu 2025. Poslední místa
Kurzy přístavních manévrů na katamaranu 2025. Poslední místa
Preferujete-li na své dovolenkové plavby katamaran, máme pro vás poslední volná místa na jarním kurzu přístavních manévrů v Chorvatsku. Všechny letošní kurzy byly beznadějně vyprodané a na příští rok zbývají jen jednotlivá místa. Asi to děláme dobře...
Když nevíš co, opustíš loď?
Když nevíš co, opustíš loď?
Na Šoltě v přístavu Maslinica se potopil katamaran. Došlo k tomu v pátek. Vyvázán byl u mola proti maríně, na severní straně zátoky. Zajímavý je příběh, který za potopením je.