Jan Koukal / čtvrtek 28. ledna 2016 / Kategorie: Transatlantické závody, Novinky Čech na startu Transatu AG2R Již za 67 dní startuje v bretaňském Concarneau doublehanded závod přes Atlantik Transat AG2R. Na start se postaví i Milan Koláček. Po čase bude ve velké transatlantické regatě komu fandit. Ve čtvrtek Milan představil v restauraci il Primo Piatto svůj projekt Vendée Globe 2020. Za 4 roky chce být prvním Čechem, který se na start sólové nonstop regaty kolem světa postaví. Cesta na start nejnáročnější světové regaty bude ještě dlouhá. Ví to i Richard Konkolski, náš nejslavnější jachtař, který Milana na prezentaci přijel podpořit. Popřál Milanovi úspěch v jeho náročném snažení a apeloval na případné partnery, aby se do projektu zapojili spolu s ním. Richard Konkolski zdůraznil, že zatímco v jeho době bylo možné se na start postavit bez partnerů (i když to nebylo vůbec snadné), dnes je doba jiná a finanční partneři jsou pro krok mezi světovou elitu nezbytní. Prvním krokem v cestě na start Vendée Globe jsou dva roky ve třídě Figaro. Loď Milan má k dispozici. První regatou bude Transat AG2R. Pro přípravu a start v závodě potřebuje naplnit rozpočet ve výši 70 000 EUR. Díky aktivním partnerům se podařilo již 3 dny po prezentaci dát dohromady třetinu potřebného rozpočtu. Milan je nyní doma v Bretani, ale stále vede jednání s dalšími potenciálními partnery. Věří, že se rozpočet podaří naplnit a v transatlantické regatě bude moci zabojovat s nejlepšími. Parťákem Milana do závodu je Pierre Braseur, který loni zvítězil v kategorii Class 40 v regatě Transat Jacques Vabre. Půjde tedy o silnou dvojici. Tento týden Milan zaplatí startovné a začne s intenzivní přípravou. Kdo všechno se postaví na start spolu s naším týmem, není zatím jasné. Více budeme vědět příští týden, kdy budou uzavřeny přihlášky. O Milanově přípravě vás budeme pravidelně informovat. Další informace a fotografie najdete na Milanových stránkách a facebooku. 7519 Tagy: KoláčekTransatFigaro Související články Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě. Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven. Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Když nechce naskočit motor (1. díl) Když nechce naskočit motor (1. díl) Během závodu Rolex Middle Sea Race mi v 07:30 vyzváněl videohovor od kamaráda Milana Tomka přímo z paluby jachty Marina 21 (First 36). Spolu s Milanem Koláčkem řešili problém s nefunkčním motorem a s tím spojeným nedostatkem elektrické energie na palubě.
Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Přednášky na stánku Lodních novin (úprava programu) Od pátku do neděle proběhne v Praze v Letňanech další ročník výstavy For Boat. Na našem stánku budou pro vás stejně jako v minulých letech připraveny více, či méně odborné přednášky. Sobotní program bude upraven.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA? Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.