Bude to první desítka?
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 10. místě závodu Transat Cafe L´Or. Poslední noc před cílem. Letí průměrnou rychlostí 15 uzlů s menším spinakerem. Vezou se na tropické vlně, která jim pomohla dotáhnout soupeře před přídí. Byli ve správný čas na správném místě.
Vítr na přední straně tropické vlny. Jde o mělkou brázdu nízkého tlaku vzduchu, která naruší jinak celkem uniformní pasátové proudění. Vítr na přední straně brázdy přichází od severovýchodu a je možné plout přímo na cíl, není třeba halzovat. Vítr v brázdě je proti okolí silnější.
Nyní je třeba se udržet co nejdéle na přední straně brázdy. Na zadní straně se vítr stáčí k jihovýchodu a jsou tam bouřky. Přední strana je dobrá pro náladu na palubě i u počítačů doma. A je otázkou, jak na tom budou lodě na jihu Centrakor a Maccaferri. Při pohledu na počasí na trackeru se zdá, že by jim vítr mohl slábnout (je třeba brát s rezervou). Maccaferri není příliš důležitá v celkovém pořadí, ale s Centrakor se bude naše Inland Roots Ocean Soul prát o místo. V první části závodu do La Coruni měl náš tým na Centrakor náskok 1 hodinu a 17 minut. Nyní Milan s Pierrem ztrácejí 6 mil. Tým Maccaferri v první etapě ztratil více než den.
Výsledky první etapy. Červené lodě budou před naším týmem, u oranžových je to otevřené a zelené by měly skončit za naším týmem.
Další tým, který je pro naše důležitý z hlediska celkového pořadí je Vogue Avec un Crohn. V první části na něj měli Milan s Pierrem náskok hodinu a 40 minut. Nyní ztrácí 24 míle. Posuďte sami.
Dále se bude bojovat se dvojicí týmů ze severní skupiny. Legallais měl v La Coruni náskok necelou hodinu. Nyní ztrácí 11 mil. Alternative Sailing měl náskok necelou půlhodinu a nyní ztrácí přes 80 mil.
Do cíle zbývá Milanovi s Pierrem 264 míle. Za posledních 24 hodin upluli 285 mil. Nebudeme se ale pouštět do žádných teorii. Jachting je technický sport, do cíle musí vydržet technika. A sport závislý na počasí. Vítr bude před cílem slábnout. Ještě se může mnohé změnit. Na tu, či onu stranu.
Musíme držet palce!
Polohu lodí najdete zde.
239
Související články
Co Milana čeká po startu?
Co Milana čeká po startu?
Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Jaké to je jet offshore závod na superrychlém závodním speciálu Class40 s profesionály? Povídal jsem si o tom s profeionálním fotografem, horolezcem a jachtařem Pavlem Nesvadbou. I on jako zkušený jachtař byl překvapen, jak je to tvrdé.