Brutální noc a závod s časem
Koláček s Brasseurem míří na jih do pasátu. Za sebou mají brutální noc, vítr kolem 35 uzlů, rychlost lodě 20, 22 i 24 uzlů. Nemají nic suchého na sebe, před sebou Madeiru a důležitou pasáž ke Kanárům.
Startovní pole Class40 v závodu přes Atlantik Transat Café l´Or se definitivně rozdělilo na dvě skupiny. Vedoucí desítka lodí vsadila na sever a bude dnes míjet Azory. Vítr jim slábne v oblasti talkové výše, ale od západu se již blíží další fronta s větrem v poryvech přes 50 uzlů.
Brutální noc
Většina startovního pole vsadila na jih. Letí do pasátu. Milan Koláček ve videu popisoval tvrdou noc s větrem kolem 35 uzlů. Letěli na bočák s kosatkou a prvním refem na hlavní. Rychlost lodě se šplhala až ke 24 uzlům. Bylo to prý brutální. Kdo něco ví o Milanovi, ví, že nepřehání. Vše na lodi je mokré, nemají nic suchého na převlečení, jsou vyčerpaní.
Loď ale drží, a to je rozhodující. Teplejší počasí již je nedaleko před přídí.
Zde si můžete poslechnout zprávu, kterou dnes poslal z paluby Inland Roots, Ocean Soul Milan Koláček.
Překážka na cestě do pasátu
Je tu jedna překážka na cestě na jih. Je to hřeben tlakové výše, který se roztahuje na východ mezi Madeirou a Kanáry. Je třeba ho překonat co nejrychleji, bude mohutnět. Při laickém pohledu na mapu větru to vypadá, že čelo jižní skupiny by mělo stihnout hřeben překonat. Do nového větru na jeho jižní straně to má Milan s Pierrem cca 200 mil.
Den do pasátu?
Co bude dál, až se podaří oblast vysokého tlaku projet? Přijdou pasátové podmínky. Plavba na jižním okraji Azorské tlakové výše. Možnost vysušit loď a oblečení, závod na rychlost po větru. Najít správnou trasu a rychlost v plavbě na západ.
Severní skupina, kterou stále vede Douguet s Tréhinem, to bude mít těžší. Další silné studené fronty. A hlavně pak najít rychlou cestu na jih do cíle. Také oni budou muset překonat tlakovou výši při plavbě na jih, ael na její západní straně. Rozhodující bude, jak to bude rychlé. Zatím severní skupina vede. Jestli jí to vyjde, se uvidí zřejmě až před cílem.
Polohu lodí najdete zde.
223
Související články
Co Milana čeká po startu?
Co Milana čeká po startu?
Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Jaké to je jet offshore závod na superrychlém závodním speciálu Class40 s profesionály? Povídal jsem si o tom s profeionálním fotografem, horolezcem a jachtařem Pavlem Nesvadbou. I on jako zkušený jachtař byl překvapen, jak je to tvrdé.