Boris Hermann mění poškozené foily
Místo aby ladil formu, má německý jachtař Boris Hermann pár týdnů před startem závodu The Ocean Race úplně jiné starosti. Test s použitím ultrazvuku na jeho jachtě Malizia - Seaexplorer odhalil mnohem větší poškození foilů z Route du Rhum, než se původně předpokládalo.
Již během plavby ke startu Route du Rhum v St. Malo se na Malizii vyskytly problémy se zavěšením foilů. Při samotném transatlantickém závodu tak Boris Herrmann nemohl své foily využít naplno. Po připlutí do Alicante v závěru loňského roku na Herrmannův tým čekal šok - šetření s ultrazvukem odhalilo značné poškození foilů, které musí být vyměněny. The Ocean Race přitom v Alicante startuje už 15. ledna.
„Stále zkoumáme, jak k tomu přesně došlo, ale u tak nových foilů je to opravdu neobvyklé,“ cituje Herrmanna německý web Segelreporter. „Je to pro nás rána, měli jsme však velké štěstí, protože pár nových foilů byl rychle k dispozici. Obvykle trvá jejich výroba půl roku. Celkově to znamená neuvěřitelné množství práce,“ dodal jachtař.
Posádka týmu Malizia dorazila do Alicante z Guadeloupu 12. prosince. Pustila se do dlouhého seznamu úkolů, aby zkontrolovala loď, provedla některé opravy a změnila konfiguraci lodi ze sólové na týmovou. Výsledek ultrazvukového testu foilů však byl studenou sprchou.
Nicméně vše spěje ke zdárnému konci. Loď se tento týden už s novými foily vrátila na vodu. Přestavba se tak blíží ke konci. V Alicante je celá Herrmannova posádka, kterou tvoří druhý kapitán Will Harris (Velká Británie), Rosalin Kuiper (Nizozemsko), Nico Lunven (Francie), Yann Eliès (Francie) a Axelle Pillain (Francie).
1102
Související články
V Lorientu odhalili bestii
V Lorientu odhalili bestii
Ve středu navečer byl poprvé představen veřejnosti nový offshore trimaran Gitana 18. Oceány přelétne na křídlech. V unikátní stroj s celou řadou revolučních řešení.
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?